Vis enkelt innlegg
Gammel 01-01-11, 19:00   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i gang igjen...

Opprinnelig lagt inn av Nesly, her.

Jeg sliter med motivasjon for å komme i gang igjen med ketolyse etter jul...

Gikk ned ca 11 kg, (fra 93-82 kg) skulle egentlig bare skeie ut to dager i jula...men har ikke klart å slutte å spise lavkabo...trykker i meg med sjokkis og usunne ting.. har sikkert gått opp 3 kg i jula... veier nå sikkert 85...uff...
En annen grunn litt lite motivasjon er at jeg følte det sto så stille på slutten, gikk ned lite siste ukene.

Det at lavkarbo mat må planlegges er også en stopper...ikke alltid jeg har lavknekkebrød eller ingrediensene for å lage det i hus, og det er tidkrevende og krever litt jobb å lage dem. Har lite penger også nå, og egg og bacon og annen lavkarbomat er som kjent ikke den billigste maten..masse unnskyldninger ja vet det..

Et annet spørsmål, hvor mye syns dere en jente på 1,82 skal veie? Sliter litt med å finne målet mitt, hvor mye jeg skal ned for å være fornøyd, hva som er matchvekten min. Drømmer om 75 kg, var 80 før jeg fikk ungene men følte da at jeg hadde litt mye. Høres 75 overkommelig ut?


XXX

Jeg synes egentlig du har argumentert godt nok for å la være å fortsette på lavkarbo. Hva med å bare spise det du har lyst på framover? Da slipper du jo all planlegging - og den dyre maten. Det er jo mye billigere med grandis og pølse på tilbud....

Fra spøk til alvor - denne avgjørelsen er det BARE du som kan ta! Du må sette opp en liste med fordeler og ulemper med din nåværende fråtsing - og lage en tilsvarende for lavkarbo.
Deretter må du ta tak i unnskyldningene dine - for de er ikke så veldig holdbare i lengden
Dessuten - en liten mental hjernevask er nødvendig: Du har vært så flink å spise lavkarbo i lang tid med stor suksess. Fråtsingen i jula burde vise deg at du KAN ikke "skeie ut" uten at det skjærer seg - og alle de dårlige unnskyldningene du har ramset opp her - er det hjernen din som har kommet med. Jepp, den samme hjernen som nå er i ekstase over å få så lett tilgjengelig energi å fungere på.... DU må nå bestemme hvem som bestemmer over din kropp, du eller hjernen din?

Bruk nå kvelden og dagen i morgen på en skikkelig ransakelse av situasjonen -og ta så et aktivt valg.

Når det gjelder optimal vekt må du nesten finne utav det selv - det er håpløst for ukjente mennesker å si noe om dette - uten å engang ha sett deg Sett deg et mål midt i BMI-skiktet du og se hvordan du ser og føler deg når du har nådd det. Dog kan det bli vanskelig å nå noe vektmål med alle unnskyldningene du har ramset opp?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat