Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-12, 17:13   #4
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Marianns valnøttmarsipan - påska er redda

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

var det din ide å bruke valnøtter? så lurt! det er jo så sunt og godt, dumt det ikke finnes valnøttmel for sånne som ikke har sånn kvern som du har. Takk for oppskrift! var det sånn at tagatesse søter på linje med vanlig sukker, sånn at man skal ta 25% mer hvis man heller vil ha sukrin? og ta samme mengde om man bruker splenda?

(jeg gleder meg til å prøve valnøttsmør fra iherb. Tror det er kjempegodt.)

Det var min ide å bruke valnøtter ja , men når eg no googlar på valnøttmarsipan er det fleire oppskrifter der ute,
blandt anna blanda med aprikoser og sukrin.

Når en lagar marsipan med melis og nøtter, trur eg det er halvt om halvt med melis og nøtter.
Bruker du sukrin, har eg lest at det brukes halv mengde sukrin i forhold til nøtter.
Eg brukar berre 30 g tagatesse på 150 g nøtter. Splenda kjenner eg ikkje so godt til.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat