Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-12, 20:29   #5
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Steviosa, noken som har prøvd det?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vel, jeg synes personlig at vanlig steiva har en mer slags "brent" (nesten som noe mellom karamall og sukkerkulør?! Vanskelig å forklare), og i noen tilfeller litt bitter smak (det er det som avgjør om stevian er god eller dårlig, spør du meg. Jo bitrere, jo kjipere stevia). Man venner seg til den, men den er ganske langt unna vanlig sukker i smak, jf tagatesse, f.eks., som er til forveksling lik. Men det er noe med akkurat den steviasmaken jeg syne funker i drikker, f.eks. Sammen med sukrin skal visst steviaen komme veldig til sin rett i baking, som om de balanserer seg ut. Har ikke prøvd, forsåvidt.

Har lest litt på den 'sukker' pakken, og den er blanda med sukrin (erytritol) og er fem ganger
søtare enn sukker. Får berre prøve meg litt fram med søtsmaken når eg skal lage syltetøy

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat