Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-11, 20:51   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: HJELP, jeg tisser ikke ketoner!?!?

Opprinnelig lagt inn av Fluke83, her.

Kroppen blir fetttilpasset etterhvert, etter ca 3 uker har jeg lest, med individuelle forskjeller naturligvis.

Da vil kroppen være i stand til å forbrenne fett "ordentlig" og nyttegjøre seg denne energien, uten å produsere ketoner, som er et biprodukt av en ufullstendig forbrenning av fett.
Noe ketoner vil fremdeles produseres, siden hjernen fremdeles trenger ketoner, den kan ikke nyttegjøre seg av fettsyrer sånn som de fleste andre organer og muskler.

Når man er fullstendig fetttilpasset vil de fleste av disse ketonene brukes opp, og det vil ikke produseres overflødige mengder som kan påvises i urin.

Hvis du har vært i ketose sammenhengene i 4 uker holder jeg en knapp på at det er dette som har skjedd

Nja, jeg har enda ketoner i urinen, og jeg går snart på tredje året...

Holder en knapp på ødelagte stixs - feil tidspunkt for måling... mye trening??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat