Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-11, 18:03   #21
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid tar det for kroppen å gå inn i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Tove Elin, her.

Sticen (clinistix) har 4 felter, Lysrosa=negativ, lys lilla=lavt, lilla=middels, mørk lilla=høyt.
Når den viser negativ (normale verdier) er man da i ketose?
Viser den mørk lilla har man da for høyt sukkernivå i forhold til det man bør værre?

Kanskje dumme spørsmål men er helt ny på dette og prøver å lese alt jeg kommer over.
Har holdt på i 4 dager og er kjempefornøyd så langt, vekten viser -1,5kg

Kort sagt - er det utslag er du i ketose. Stixen måler ikke sukkernivået i urinen det måler ketonene som kroppen bruker som brensel når du spiser lite karbo og mye fett. Mørkt utslag kan komme hvis du har drukket lite vann, lyst utslag kan komme hvis du har drukket mye vann eller trent mye rett før måling. Mål alltid KUn et par timer etter dagens siste måltid - alle andre målinger vil bli for unøyaktige til å bruke til noe fornuftig

Ellers anbefaler jeg å bruke søkefunksjonene på forumet - der vil du fint se om det finnes andre tråder med samme tema som allerede har svar på spørsmålet ditt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat