Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-13, 20:35   #24
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Gir opp ketosen, for nå ...

For MIN del - går jeg ikke ned fordi jeg spiser for mange kalorier totalt

Fløte er ekstremt kaloririkt, og for å overholde "lavkarbo" reglene, eller ketolyse, trengs faktisk ikke så store mengder.

Ca 1 g protein pr kilo kroppsvekt, godt med varierte grønnsaker og LITT fett til hvert måltid kan være verd å prøve ut. Jeg må ekstremt lavt ned i kalorier for å gå ned, men det er MIN kropp. Husk at du har en del fett å ta av, slik at får du i det nok proteiner og næring fra grønnsaker og litt fett, henter kroppen resten av kroppens fettlager...

Vi har hatt uttallige diskusjoner vedrørende kalorier her inne, men faktum er jo da at får kroppen NOK energi fra maten - hvorfor skal den trenge å ta fra kroppen....?

Det er også mange "blandingsprodukter" innen lavkarbo, dvs man lager kake og godis, også kalt "unødvendig" mat. Av en eller annen grunn er kos synonymt med næringsfattig mat... kanskje man skal se seg etter andre "koseting" i en periode der man skal ned i vekt, og så heller spare denne kosen til vedlikeholdsfasen? Jeg går nemlig ikke OPP i vekt på lavkarbo, uansett hvor mye jeg spiser står vekten stabil - men jeg går ikke NED før mengden reduseres kraftig

Just my 2 cents

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat