Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-09, 17:08   #24
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har ikke tid til å lete så mye nå, menj eg vil anbefale denne tråden. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656

Jeg har god tid til å vente på rett link siden jeg tror det er en myte det du skrev. Hvis ikke lærer jeg noe nytt og er glad for det

På tråden din var det ikke noen referanser til eksperter. I tillegg ble det antydet det motsatte av hva du skrev i ditt innlegg. Pål skrev f.eks at det ble regnet som sykdom hvis man hadde mer enn 9 g fett i avføringen.

Man kan ha (eller indusere) diaré som selvfølgelig medfører at nesten all næring går rett gjennom kroppen, men dette vil også forhindre normalt opptak av væske, vitaminer, mineraler og næring til diaréen forsvinner igjen. Ved normale kroppsfunksjoner vil det være minimalt med ufordøyd mat som finnes igjen i avføringen. Det finnes kalorier i avføring som kan måles med kalorimeter, men disse er bakterier og avfallsstoffer, ikke mat.

Ett unntak er at er prosessen med omdanning av fett til ketoner er irreversibel og det finnes ikke noen lagringsplass for dem i kroppen etter hva jeg har forstått. Ubenyttet energi fra ketoner blir derfor skilt ut i urinen.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat