Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-12, 08:22   #17
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Har antall kcal noe å si?

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Gary Taubes har overbevist meg gjennom mange foredrag som jeg har sett at kalorier er uinteressant. Det er insulin som gjelder for fettlagring.

Men jeg vet jo ikke, det er bare noe jeg tror etter å ha hørt argumentene fra temmelig mange forskjellige personer og forskjellige kostholdsleire. Jeg har valgt ut de argumentene som høres mest logisk ut i mine ører... Hva annet kan jeg egentlig gjøre ?

Du kan ikke gjøre særlig annet Jeg var også overbevist av Gary Taubes - men når da med en kh inntak på langt under 20 - og fremdeles ingen vektnedgang, så er det for meg logisk at om kroppen får nok energi fra inntatt fett fra maten - hvorfor skal den bry seg om å ta fra kroppen - som jeg antar er en mye mer energikrevende prosess?

Uansett - med innstramming på fett (vi snakker om at jeg har brukt MYE fett her altså), og på porsjoner, ingen sult, bare litt rastløs, og så - -jevn vektnedgang Jeg tror det viktigste er at man prøver ut om man ikke går ned på lavkarbo - for jeg har jammen meg brukt et par år med "det må være noe annet som gjør at jeg ikke går ned" og fornektet kaloriene totalt! Bortkastede to år.... men NÅ er jeg ihvertfall igang med prosjekt "idealvekt"

Poenget er at for noen får de en naturlig mengdekontroll på lavkarbo, mens andre ikke får det. De som kan "spise hva de vil" bør nyte det, men være klar over at andre kanskje må være mer bevisste på mengde - uten at NOEN av delene er feil! Målet til slutt er jo at vi har valgt et kosthold med rene råvarer og en god sammensetning av næringsstoffer - utifra VÅR kropp

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat