Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-12, 16:17   #20
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Har antall kcal noe å si?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Kloke ord, Nerthus! Man lærer etterhvert hva man kan spise mye av og hva man bør være forsiktig med, dette kan være rimelgi individuelt. Men når man begynner på lavkarbo synes i alle fall jeg at det er lurt å legge vekk alt man tidligere har lært om slanking, de fleste av oss har uansett prøvd dette i årevis uten at det har gitt annet enn jojo effekter. Gå inn med et åpent sinn, lær hva kroppen har godt av og hvordan den responderer på forskjellige typer mat, og legg opp en diett som din kropp trives med. Mine ni måneder på lavkarbo til nå har gitt meg et helt annet forhold til mat enn før, selv om jeg aldri har fråtset i mat ser jeg jo at jeg har spist feil ting i forhold til hva kroppen min trenger og har godt av. Men andre, som gjerne har hatt problemer med overspising og fortsetter med dette på lavkarbo, vil som du sier få i seg så mye energi gjennom maten at fettreservene får være i fred. Men dette er en hårfin balanse, går man for lavt på kaloriene vil kroppen rope ut "hungersnød" og redusere forbrenningen til krisemodus. Dette gir lett en selvforsterkende effekt som resulterer i lite energi og likevel lite vekttap. Og en kropp som vil prøve å legge på seg så snart tilgang til ekstra energi foreligger. Så målet må være å få en kropp i balanse, som inntar kun den energien du trenger. Så enkelt, og likevel så vanskelig...

100% enig! Det jeg har sett siden 10.april og minus 6 reelle kilo, er at jeg har vært strikt på porsjon og småspising til vanlig, men har jeg vært på middag, eller vært bortreist så har jeg spist lavkarbo, men gjerne litt større porsjoner. JEG tror at dette gjør at jeg unngår å gå i sparemodus, for jeg fortsetter å gå ned eller stå helt stille når jeg kommer igang med nok vanndrikking og litt kustus etter et par slike dager. Det er trøstende, og ikke minst fjerner det enormt mye stress

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat