Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-11, 22:55   #17
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Irritabel tarm og lavkarbo - hva kan jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av Ellerish, her.

Hei! Jeg har spist ren mat; mat som er ingredienser, ikke mat som har ingredienser., som noen så finurlig sa det.

Problemet virker å være at enkelte av de matvarene gir meg problemer i magen, og da får jeg litt problemer med å vite hva jeg kan spise og ikke. Blir jo helt deppa av å bli kvalm og tung i hodet, og å måtte oppholde meg på toalettet i en time etter hver gang jeg har spist..

Det passer ikke inn i hverdagen min. Jeg skal jo passe jobben min og være sammen med andre mennesker. Kan ikke leve inne i mitt eget hus med friheten av å være alene med tilgang til toalettet resten av livet vel?

Fikk høre fra ei venninne at jeg måtte kutte ut melkeprodukter, for det var sikkert det jeg reagerte på. Men da blir jeg jo helt uten fett i maten, for jeg bruker kremfløte, rømme, meierismør og ost nesten hver eneste dag. Så nå er jeg litt redd for at jeg må tilbake på "vanlig" mat, for å få i meg nok næringsstoffer.

Finnes flust med fettkilder som ikke er meieriprodukter, flere her inne som spiser lavkarbo uten meieriprodukter

Lurer på hva slags "vanlig" mat du mener har så mye næring i seg? Hvis du mener du ikke får næring fra fett, vil jo problemet oppstå uansett om du spiser høykarbo eller lavkarbo - siden næringsmangelen når det gjelder fett vil være de essensielle fettsyrene.
Jeg stemmer i og anbefaler kutt i meieriprodukter i et par uker. Du kan fremdeles spise majones også, sammen med alle andre forslag du har fått. Laks feks er jo også ganske fett, kylling med skinn, marmorert kjøtt er proteinkilder som også har en del fett i seg. Husk at det skal ikke så veldig mye til i mengde når det gjelder fett før du får nok. Hva med og prøve med rene proteinkilder, grønnsaker og utvalgt fettkilde attåt?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat