Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-11, 20:18   #1
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Drevon rådgir om trening og kosthold ...

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2475

Igjen da så anbefaler han ukritisk folk som trener uhorvelig mye hver dag og spise MINDRE for å gå ned i vekt...

I tillegg synes jeg denne var litt interessant:

Sitat:

Lavkarbo for aktive?
Innsendt av: Marian, 02/05 - 2011 kl. 10:25

Hei, Ut fra det man leser og hører om dagen kan det virke som om det å kutte ut alt av sukker og redusere inntaket av hvitt mel,(fin) pasta og (hvit) ris er noe som anbefales både for vektkontroll og helse for alle mennesker, uavhengig av både vekt og aktivitetsnivå. Jeg er mye i aktivitet, ca. 15 timer per uke (gange, jogging/svømming, pilates), men er likevel sur, irritert, deppa, slapp og svimmel og har ikke hatt menstruasjon på over et år på dette bejublede lavkarboinspirerte kostholdet. Jeg spiser fem sunne måltider om dagen. Mye havregrøt (på vann), bønner, fisk, grønnsaker, Skyr og Kesam. Aldri sukker. Jeg er kvinne (30) med BMI 20. Hva kan være galt? Hvorfor får jeg ikke all denne energien og velværen man liksom skal få ved å trene og spise sunt?"
Hei, Lavkarbomyten lever merkelig sterkt, og er etter min mening et eksempel på at udokumenterte påstander kan slå rot bare noen står opp som "underdogs" og kjemper mot de "skumle" autoritetene som egentlig ikke vil mennekser vel, men bare ønsker å utøve makt. Følg rådene til Helsedirektoratet http://www.helsedirektoratet.no/erna...kdommer_788064, og bruk en sunn blanding av karbohydrater, fett og protein. Det er det som er best dokumentert for helse og fysisk prestasjonsevne. Lykke til! Hilsen Christian A. Drevon

Tror ikke Marian helt har satt seg inn i hva lavkarbo er... for mye karbo og altfor lite fett ser det ut til å være i dette kostholdet - og det er jo ikke særlig rart da at man ikke får noe energi...

I tillegg med en BMI på 20 burde hun kanskje vurdere og spise MER mat??

Jaja, takk Gud for www.lavkarbo.no!!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat