Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-10, 19:03   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg får lage en tråd hvor jeg diskuterer oppussingen min jeg også, tenker jeg. Jeg har overtatt huset til min avdøde Farmor som jeg totalrenoverer.

Jeg er ganske fornøyd med planløsningen, men jeg er usikker på farge... Jeg har lyst på svart benkeplate, men jeg har også lyst på svarte, matte dører. Blir det bra sammen da? Jeg har tegnet litt, og jeg tror det. Men jeg tror jeg vil ha litt kontraster, f.eks. off white på sokkel og lyslister. Eller kanskje metall for å fange opp fargen fra håndtakene?

Blir det ikke mørkt? Skal du ha lyse vegger rundt, og har godt lys fra vindu - og evt downlights/spots og/eller lysrør kan jo dette bli dritlekkert Du kan jo variere med gardiner i sterkere farger, duker, kjøkkenhåndduker osv. Du kan også ha en skarp kontrastfarge på bakveggen, enten med flis, eller male veggen og sette opp pleksiglass foran. (DA kan du bare skru av pleksiglasset og male om du ønsker forandring )

Jeg er nok for alltid stor fan av eik... selv om jeg nå har valnøttbrunt laminatbenk. Synes den er så mørk og ehm - upersonlig *ler*


Sitat:

Jeg fant ett bilde av ett helt svart IKEA-kjøkken, men tror jeg heller vil ha litt kontraster altså.


Benkeplate... Jeg har lyst på stein, men det koster. Det vil koste ca 25.000 med steinbenkeplater på kjøkkenet mitt, men jeg tror det vil bli verdt det... Det er det jo kvalitet. Komposittstein får visst høyest score.

Motstandsdyktighet mot flekker: Meget bra
Motstandsdyktighet mot riper: Meget bra
Motstandsdyktighet mot fuktighet: Meget bra
Motstandsdyktighet mot varme: Bra
Behov av vedlikehold: Nei
Skjøter. Synlige og følbare
Bearbeiding: Krevende
Mulig å reparere ved skader: Vanskelig
Utvalg av farger og mønstre: Stort


Jeg digget denne.


Kjøkkenet mitt er en halvåpen løsning, så veggene ender ikke bak barstolene egentlig. Der skal jeg ha spisebord. "Baren" er trukket mot stua siden jeg har røsket ned den veggen og det er ett stort vindu som er litt i veien på kjøkkensiden.

Og den kanten som stikker opp ved vasken tenkte jeg å ha en liten benkeplate over igjen. Da får man gjemt rotet rundt vasken.

Dama på IKEA som hjalp meg å tegne kjøkkenet anbefalte meg å kutte ut overskap over "baren". Hva synes dere? Jeg synes det ble så tomt uten.

Jeg ville ikke hatt overskap - det blir veldig overveldende og mørkt. HVIS du ønsker overskap - ville jeg hatt glassdører med lys i. Uten overskap åpnes hele rommet opp og du får ikke den store saken ovenifra hengede over Min mening da


Sitat:

Jeg vil ha dører på begge sider av de overskapene. Så kan jeg sette inn rene glass og sånt fra kjøkkenet, og ta ut fra stuesiden. IKEA klarer ikke å levere skap med dører på begge sider da. Teit... Jeg så skyvedører på HTH. På IKEA har de også skyvedører, men bare på doble skap. Vet ikke helt hva de har på HTH. Må få bestilt time der snart. Snekkeren foreslo å la en møbelsnekrer lage de overskapene og bare kjøpe dørene på IKEA. Men jeg vil se hva HTH kan levere først. Synes de har finere kjøkken og det er ikke så mye dyrere, tror jeg.

Mulig jeg tar feil, men er det ikke hull på innsiden bakerst i skapet - lik foran slik at du kan skru i dører? Uansett kan du lage slike hull selv, jeg måtte justere høyden på dører på ikea-skap en gang og lage slike store hull i døra fordi det var for lavt under taket og det fungerte helt fint.

Jeg har sikkert flere kommentarer etterhvert - men sliter så j... med bihulebetennelse på snart 8 uka så jeg venter bare på at det skal bli sent nok til å legge seg - har vært hjemme en uke igjen - så må karre meg på jobb imorgen og se hvordan det går

Kult med renovasjonsprosjekt da - utifra engasjementet ditt på forumet ser du ut til å være en handlekraftig kvinne

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat