Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-11, 14:37   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjælmeseth tilbake i "god" gammel form

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Skjønner ikke hvorfor Hjelmesæth messer så mye om hvor mange E% protein utgjør. Behovene for protein er i absolutte mengder, altså gram per kg kroppsvekt, ikke som en andel av det totale energiinntaket. Om man f.eks. spiser 2g protein per kg kroppsvekt, så blir belastningen på kroppen nøyaktig den samme, enten dette utgjør 35E% eller 20E%... Utifra hans svar så skulle man jo tro at man burde spise mindre protein jo mindre energi man spiste, og det er jo helt på trynet.

Han skifter jo mening som andre skifter skjorte, og som du kommenterer - en del av hans påstander er jo helt på bærtur, og han kan ikke dokumentere de - MEN siden man ikke kan kommentere det han sier, er det vel greit for han?

Mye av dette vil nok komme tilbake til han og bite han bak etterhvert, vent bare og se

Dessuten har han IKKE oversikt over forsøk som er gjort når det gjelder proteininntak og om det kan medføre helseskade. Det har blitt gjort forsøk på opptil 3 g pr kilo kroppsvekt uten at de kan se bivirkninger (såvidt min skrøpelige og svært selektive hukommelse kan komme opp med) Dessverre husker jeg heller ikke kilden, mener det var en dansk studie, som ikke er så gammel (+/- to år).

Du har kanskje litt mer oversikt over dette? Jeg leste ekstremt mye om proteininntak en periode, noen nevner fettfri masse, andre generell kroppsvekt, tredje igjen den kroppsvekten der du er normalvektig osv. Ikke rart man blir forvirret i dag

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat