Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-12, 13:45   #19
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Slutte" på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

i og med at lavkarbo er vektregulerende kan en normalvektig gå opp i vekt også ved for mye kcal ved lavkarbo. Tror også så mange stagnerer på vekta ved lavkarbo fordi de spiser for mye kcal.

Litt bastant etter min mening Er man normalvektig vil man sannsynligvis IKKE gå opp på lavkarbo, men det avhenger jo av om HVEM som mener man er normalvektig eller ikke.... kroppen og ens bevissthet rundt vekt trenger ikke være enig i hva som er normalt, eller unormalt i så tilfelle. Går man opp MYE på lavkarbo og har en BMI som er midt i normalvektig, vil jeg tippe på at i de aller fleste tilfeller skyldes det at man spise for mye kh innimellom og dermed trigger fettlagring. Evt kan også sykdom som gir forhøyet blodsukker være synderen, som feks en del infeksjoner og betennelser i kroppen.

Spiser man ketogent er det for det første ekstremt vanskelig å proppe i seg så enorme mengder mat på tross av manglende sult at man faktisk går opp i vekt. Det vil da i tilfelle sannsynligvis være store mengder proteiner som vil øke blodsukkeret i en sånn grad at overflødig energi lagres i fettcellene. Ellers vet jo også du at kjemisk sett er det veldig vanskelig å lagre i fettcellene når insulinnivået er så lavt at glukagon utskilles.

Det er også mange årsaker til at flere stagnerer vektmessig på lavkarbo - et så høyt kalori/fettinntak at kroppen ikke må ta av egne fettreserver er bare EN av disse årsakene

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat