Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-11, 08:46   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny på lavkarbo, hva med aktiv trening ved siden av?

Svaret et rungende JA!

Er du normalvektig og svært aktiv, trenger du ikke kutte så strikt som en del andre av oss som kanskje er overvektige, lite aktive og har liten toleranse overfor kh.
Du har jo kuttet de verste kildene til blodsukkerstigning - og selv om du sannsynligvis i større grad ville tålt et inntak av disse (du er normalvektig og godt trent/aktiv), er det bare positivt at du har erstattet disse med mye grønnsaker!

Jeg ville kanskje vurdert og bruke creme fraiche istedet for kesam på dager du trener ekstra hardt, sånn at du får inn litt mere fett fra morgenen av. Dette vil gjøre at du sannsynligvis holder ENDA lengre

Du spiser vel heller mer "magert" enn LCHF som du sier, pass bare på at du har litt naturlig fett til måltidene dine for å balansere ut mangelen på kh. Gode oljedressinger til salaten feks, smør på skiva osv.

Sjekk ut bloggene til Espen Rostrup og Thomas Geisner, de er hjerte-leger/-kirurger som blogger om lavkarbo/paleo og trening på slikt kosthold. Svært god faktainformasjon om hvordan kroppen fungerer på slikt kosthold - og disse er absolutt to av mine favorittbloggere som jeg følger

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat