Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-11, 22:13   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 14 dager på lavkarbo/ketose, lagt på meg dramatisk rundt magen og føler meg elend

Du spiser enormt med nøtter og kokosmasse, pøser på med oljer, grønnsaker, salat - og spiser egg og LITT kjøtt, masse tunfisk.

Med din normalvekt vil jeg si at du spiser for MYE karbohydrater og generelt for mange kalorier. Selv om det ikke er mye karbohydrater i mandler, er det faktisk 7-8 g pr 100 gram, og 100 gram mandler blir det fort om du spiser masser og masser... samme med kokosmasse. Hvordan tilbereder du det forresten, du spiser det vel ikke "rent" antar jeg?

Det skal ikke være noe problem og spise lavkarbo melkefritt, flere her inne som gjør det.

Jeg savner vanlig mat i kostholdet ditt jeg. Med lite proteiner er det ikke rart du blir sulten... Det er etter min mening IKKE greit og spise seg mett på mandler og kokosmasse! Nøtter skal man spise en håndfull av, ellers skal man spise mye grønnsaker (salat er ikke grønnsaker), gode proteinkilder og godt fett.

Kostholdet ditt er fullt av "erstatninger" for virkelig mat. Sett deg opp en måltidsplan med 3-4 måltider hver dag. Spis minst 1 g protein pr kilo kroppsvekt, gjerne opp til 1.5-2 g pr kilo kroppsvekt om du trener en del . Som normalvektig kan du rett og slett ikke pøse på med fett - men spis fett der det passer naturlig inn i måltidet. Eksempel vil være litt rømme til laksen (jeg vet du ikke kan spise melke-mat, gjelder det også rømme?), men du skjønner kanskje hva jeg mener. En soyafløteskvett i stekesjyen i panne feks. 5-7 trankapsler hver dag, hva er normal dagsdose her?

Du er nok sulten fordi du spiser for lite proteiner gjetter jeg. Hva med kyllingfilet eller grillet kylling?

Ellers helt enig med Kitt, lavkarbo er vektregulerende, og du kan dermed ikke pøse på med fett om du ikke har den vekten kroppen din mener er den rette for deg... Reduser mengdene generelt, spis mer normal mat og jeg garanterer at du ikke skal være sulten etter måltidene...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat