Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-10, 17:35   #27
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kjernesunn familie?

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

Hei.,
Holder på med det samme som deg. legger om kostholdet vårt til en variant av kjernesunn familie. Grunnen til at jeg sier en variant, er at jeg ikke har råd til å kjøpe alt økologisk.. Det er sinnsykt dyrt.
Men ja, vi spiser frukt, grønnsaker(spiser ikke mye frukt selv), ingen halv eller hel fabrikat. Baker brød, vafler, lapper etc.. All mat lages fra bunnen av. Tar kosttilskudd og tran hver dag (Udos choice).

Sønnen min på 8 år som har ADD, er helt forandra. Var på foreldresamtale på skolen i dag og de har merka en eeenorm forskjell på han. Han har begynt å spise mer, har mye mer energi, deltar i klassen(før så han bare ut av vinduet) og virker mye blidere. På kvelden slet han med å sovne(Ofte rett etter at han hadde inntatt både brød og joghurt), mens nå sovner han på maks 10 min. Han våkner frisk og uthvilt og er en mye blidere gutt i hverdagen.

Men utfordringene er mange her. Var i Dåp i går og jeg hadde med sjokoladekake som han kunne spise, men det var den brusen, ingen sukkerfri alternativer , så i dag merker jeg at han er slitsom å være rundt!! Så det har en stor innvirkning på han.

Konsentrerer meg om gluten og sukkerfri mat, med veldig lite meieri produkter. Iom at han ikke drikker melk, så er det kun litt ost, da velger vi geitost, slik som de anbefaler i kjernesunn mat.

Etter at jeg snakka med skolen i dag, og fortalte familien om det, ble de veldig positive, og de har merka stor forskjell på han de og Han er helt forandra på kun 3 uker, så vi fortsetter i denne løypa.

Ett tips til anskaffelse av "vanskelige" ingredienser. Ta en titt innom kinsarvik.no De har en egen avdeling som heter kjernesunn familie, der en kan få sjokoladepåleg, smøreost, godteri og diverse varer som er helt geniale ;D Dyrt, men de fleste varene er drøye i bruk

Vil bare gi deg kudos i den utrolig utfordrende oppgaven du har begitt deg ut på! Stå på - du gjør en kjempeinnsats, ikke bare for deg selv men også familien din! Det er også godt å igjen få bekreftet at kosthold kan gjøre underverker for mennesker som sliter med forskjellige ting, som ADD, chrons, manglende energi, utslett, allergier osv osv.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat