Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-11, 21:14   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Aspartam/acesulfam k - vektstopp?

Den beste måten og finne utav det på er og prøve selv. Drikk hver dag i en periode - hold opp i noen uker og se hva som evt skjer med vekta.

Min kropp er ikke spesielt glad i aspartam, jeg blir dårlig i magen spesielt. Jeg har også lest mye om aspartam - såpass at jeg lurer på om det kan være med og påvirke helsen min - så jeg er nå 6 dager "sober" fra pepsimax... de første to dagene var verst gitt - men det går nok bra. Jeg tenker og drikke det hvis vi er ute og spiser eller i selskap - men ikke til daglig.

Aspartam i lettbrus er meldt inn til amerikanske helsemyndigheter med et stort antall bivirkninger, i tillegg KAN kanskje noen kropper lures til å øke blodsukkeret/insulinnivået (jeg kan ikke nok om dette - leste noen fine sider en gang) - men til syvende og sist er jeg av den oppfatning at kroppene våre har ulik følsomhet - så man må prøve seg litt fram selv

Noen for lenge siden fortalte meg at om det er noe du MÅ ha hver dag av mat og/eller drikke så er det ikke bra for deg... og for min del stemmer nok den kommentaren godt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat