Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-08, 10:53   #19
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: (Planlagt) Sprekk i går. Hva er deres erfaringer da?

Opprinnelig lagt inn av Adaware, her.

Er noen som sier det (når jeg sier noen, har jeg lest det på andre foraer dog har jeg ikke link) at det kan være bra og gi kroppen et kort opphold fra ketose for at den skal tro at det begynner og bli normale tilstander igjen. Kan vel kansje sammenligne det med en spisedag når man er på en generel lavkalori diett f.eks?


Aner ikke men skal eksperimentere med dette hver fredag fremover var planen min....

Det stod bl.a i en "tulleartikkel" om ketolyse (forfatteren ante ikke hva hxn snakket om og artikkelen ble grundig kommentert av veteranene her inne ) at det var lurt med en karbodag i uka.
Det er det ikke - hvis man bruker 1 1/2 til 2 dager på å komme seg inn i ketolyse, så er det ikke mye vits i å gå på denne kuren.
Eterhvert vil man bruke mer tid (2-4 dager??) og da er det ikke mange dagene igjen av uken hvor man er i ketolyse.
I tillegg vil man ikke ha noen fettforbrenning de dagene kroppen bruker opp glykoselagrene og heller ikke gå ned i vekt...

Det er nok viktigere i begynnelsen av kuren å gjennomføre den siden det er mye som skal legges om i kroppen.
At man fremdeles går ned etter en høykarbodag i ny og ne, er nok ikke mystisk, men det er ikke å anbefale.

Mange opplever jo også etter en fuktig kveld på byen at vekta har gjort et hopp nedover - da er det stort sett vann som har forsvunnet. Kanskje det er noe av det samme som skjer når man har spist for mange karber??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat