Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-11, 22:51   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er dette for mye karber?

Opprinnelig lagt inn av Marenaab, her.

Har ingen bestemt form for lavkarbo jeg følger, men er vel nærmest LCHF, prøver å få i meg lite karber og mye fett. Ja, legger inn på diett.no Men det jeg lurte på er om det gjør noe at karboinntaket varierrer litt fra dag til dag? Veier ikke maten. Takk

Nei, det gjør ikke noe at kh-inntaket varierer litt. Tommelfingerregelen er at så lenge du holder deg under 72g kh pr dag (jfr Bedre uten brød av Lutz) trenger du ikke redusere fettinntaket.

Du kan fint veie maten et par dager bare for å få en pekepinn om hva og hvordan du spiser. Hvis man ikke ønsker og beregne så mye energiprosent, kan du velge kh-inntak selv (slik du gjør), spise ca like mange gram protein som kilo kroppsvekt - og MINST innta like mange gram fett som protein, helst litt mer.

Pass på at du ikke spiser for LITE mat... kh og protein har 4 kalorier pr gram, mens fett har 9. Med 33 g kh = 132 kalorier + 79g fett= ca 720 kalorier, ligger du på 850 kalorier før proteininntak. Med bare ca 80 g protein (jeg bare gjetter, vet ikke hvor mye protein du spiser) ligger du totalt på 1170 kalorier pr dag, og det kan bli litt for lite i lengden. Hold deg ihvertfall over 1300 kalorier

Kalorier skal man ikke telle på lavkarbo, men det er et faktum at spiser du altfor lite mat uansett kosthold, risikerer du at kroppen går i sparemodus og nekter og slippe evt fett

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat