Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-11, 15:40   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Hei Nerthus. Jeg har spist mye laks i det sist, og følt meg så sunn og flink. Nå leste jeg akkurat "lavkarbo på 3 minutter" som du tipset om. Der står det "Oppdrettslaks har mer omega 6 enn omega 3, og bør unngås."

Hva skjer sånn ca med kroppen om man får i seg mer omega 6 enn omega 3? har prøvd å google, men fant ikke noen enkel forklaring... Jeg er ikke så glad i annen fisk, så det med at laks bør unngås, ble en stor skuffelse for meg. Hvor selges evt laks som ikke er oppdrettslaks? Vet ikke om du vet noe om dette, men spør likevel og håper

Skjønner bekymringen, og siden det ikke er så lett og få tak i vill-laks kan en løsning være og øke på med omega-3 inntaket Tran eller andre kilder til omega-3 kan være greit og ha i bakhodet, og du finner masse informasjon om akkurat dette her i bloggen til Vegard Lysne (som også er aktiv her inne som heipådu)

Litt bedre matforretninger kan ha villaks tilgjengelig, lag feks en egen tråd her inne hvor du etterlyser muligheter for å få tak i vill-laks?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat