Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-11, 12:27   #21
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Hvis du allerede stresser med maten, er jeg usikker på om strenge retninger er veien og starte for deg.

Min hjelp og kick-start inn i lavkarbo-verdenen var denne - jeg vil kanskje anbefale at du leser, og begynner å sette i gang tankeprosessene i forhold til å bli kjent med maten du KAN spise på lavkarbo

Jeg ville spist bra med mat i starten, spesielt de to første ukene pga abstinenser. Les om abstinenser - slik at du fysisk og mentalt er forberedt. For meg var det 3 første dagene "verst" sultmessig, deretter ble det svimmel, influensasymptomer, surrete og grinete - men i løpet av de første par ukene gikk dette over og det ble etterhvert vanskelig og spise NOK mat!

Hold deg HELT unna søtningsstoffer og lettbrus/-saft de første to ukene - det blir tøft - men du virker meget klar for en endring så det tror jeg du klarer fint Fyser du - spise mer lavkarbomat istedet!!! Det er svært tungt og overspise på karbomat når du har en feit nakkekotelett med stekt sopp/asparges, kokte grønnsaker og saus av stekesjyen og en skvett fløte innabords...
Sjekk ut oppskriftsforumet om du er usikker på hva du kan spise, eller kjøp en av mange fine lavkarbo-kokebøker som er på markedet nå

Jeg har ikke en typisk spiseforstyrrelse, men det er vel ingen tvil om at jeg har også overspist og sultet meg om en annen opp gjennom årene... så jeg har en viss forståelse for situasjonen din.
En ting du kanskje kan ta med deg i starten er å være "tilstede" - spesielt de første par ukene. Jeg spiser nemlig bevisstløs mens jeg leser eller ser på tv, og tvinger man seg til å sette seg ved bordet og BARE spise kan dette kanskje hjelpe litt?

Mat er nemlig ikke bare en fysisk sak - det er minst like mye psykisk har jeg erfart Test ut sult/mett følelsen din bevisst - se om du kan lære litt mer om deg selv og hvordan kroppen din fungerer fysisk/mentalt sammen.

Ønsker deg så mye lykke til og god bedring!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat