Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-12, 22:21   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.

Spørsmålet var jo om noen hadde forslag til en ukeplan. Noen som vil dele sine matinntak? I dag har jeg spist en babybell ost, råkostsalat av kål og en gulrot, og to skiver laks med ca 4ss rømme. Er det nok?

Hvis du ikke er veeeldig lita - så er svaret nei. gulrot hører ikke hjemme på ketolyse, råkostsalat har ingen næring. Du skal ikke sulte deg - du skal spise næringsrik mat og det inkluderer MASSE grønnsaker!

Sjekk ut Gerd sin profil, hun har ukemenyer liggende sammen med masse oppskrifter og sånt.

Ellers er et enkelt tips: Velg protein til hvert måltid. Feks frokost, lunsj og middag. Jeg kan feks spise 100g stekt torsk med en ts pesto og en stor håndfull grønnsaker (kokt, most, gratinert osv). En kyllingfilet med stekt sopp og litt kokt brokkoli og blomkål feks. Eller hjemmelaget ratatouille. Eller blomkålris (raspet blomkål med litt smør og salt og pepper i mikroen i et minutt). En entrecote med tilhørende grønnsaker. Krabbe, reker, annen fisk - også med grønnsaker. Legg til en passe mengde fett. Stek maten i smør eller cocosa. Ha litt rømme til laksen, eller en skvett fløte i stekesjyen etter at du har stekt entrecote.
Omelett med feks paprika, sopp, skinke og litt ost er også perfekt. eller et par kokte egg med litt smør?

For mengde, prøv deg fram. Finn den mengden du må spise for å holde deg mett til neste måltid.

Anbefaler at du kjøper ketolyseboka for en grundig innføring, for jeg har en liten mistanke om at kunnskapsnivået ikke er helt på topp ennå

Sjekk også ut nybegynnertråden i signaturen min for flere tips!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat