Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-12, 17:36   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.

Kan jeg med god samvittighet lage men en deilig kopp kakao av kokosmelk (1 karb) og to skjeer kakao? :S Enn sukker da? Ei teskje??

Sukker? Ren karbohydrat? Velg kunstig søtning istedet, det finnes mange typer å velge i. Sukrin, tagatose, stevia - eller natreen. Jeg bruker flytende natreen i det meste, kan brukes i både varmt og kaldt, og gir en mer "naturlig" søtsmak etter min mening.

Jeg er fremdeles litt usikker på om du forstår poenget med lavkarbo Sukker og søtsaker er off-limits. Pasta, ris, brød og potet likeså. Deretter kommer feks bønner, linser mm (fedon). Grønnsaker skal være hovedkilden til kh på ketolyse. Rømme er ikke en proteinkilde, tenk "tyggemat" som biff, entrecote, kjøttdeig, laks, annen fisk, kylling osv. Cottage cheese er også rik på proteiner og lav på kh.

Spiser du en kyllingfilet og en haug med grønnsaker og litt smeltet smør eller ost eller fløte i stekesjyen har du et "perfekt" ketolysemåltid.

Jeg ville kuttet "kakaoen" i starten, og spist uten "søtsaker" de første par ukene. Spist MYE protein og grønnsaker og naturlig med fett ved siden av.

Kjøp deg ketolyseboka er mitt forslag - ellers risikerer du at dette går i vasken fordi du spiser for mye kh OG for mye fett - går opp i vekt og skylder på at lavkarbo ikke virker (som så mange andre...)

Kunnskap er makt, så sett deg inn i blodsukker og insulinutskillelse - som er hele poenget med lavkarbo. JO mer sukker og økt blodsukker jo mer insulin skilles ut. Så lenge insulin skilles ut i stor grad, er det nesten fysisk umulig for kroppen din å hente ut energi fra fettlagrene.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat