Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-11, 21:20   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Irritabel tarm og lavkarbo - hva kan jeg spise?

Ta kontakt med Hexeberg-klinikken, de har svært mye erfaring og kunnskap om både lavkarbo og mageproblemer

MIN erfaring - som chrons-pasient - er at jeg må spise ganske strengt lavkarbo for å ha en mage som fungerer.

Fiber har jeg ikke noe problem med lengre, det rådet du fikk gjaldt vel i samband med høykarbo-kosthold, ikke lavkarbo? Er magen din blitt bedre de siste to månedene, og er det "bare" svimmel/kvalm/uvel osv som er problemet nå?

Med de symptomene du har, burde du fått en skikkelig sjekk hos fastlegen, bla blodtrykk og blodsukker og jern, og en litt bredere vitamin- og mineralstatus. Kitt kan vel råde litt bedre enn meg, men det er det jeg tenker på i første omgang. Selv om alt var i orden i februar - kan mye ha forandret seg siden da.

Spiser du nok mat? Spiser du nok fett? Noen fungerer ikke optimalt på ketogent kost, og må ha litt mer karbohydrater i kosten. Jeg har prøvd meg med litt bønner, og hjemmelaget bønnestuing noe som magen ser ut til å være fornøyd med Kaffe kan jeg ikke ha i meg - da blir jeg ganske dårlig.

En legesjekk burde vært første steg - og er ikke legen "interessert" - skift fastlage øyeblikkelig!

Gi oss en oversikt over hva du spiser, evt om du tar vitamin - og mineraltilskudd så kanskje vi kan veilede litt bedre

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat