Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-11, 11:36   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: diett.no kcal anbefaling vs nedgang

Opprinnelig lagt inn av Ravna, her.

På diett.no anbefaler de over 3000 kcal for meg, hvor mye bør jeg spise for å gå ned i vekt og hvilke nedre grense bør jeg holde meg over for å ikke spise for lite? Takket være udos og cocosa kom jeg over 2000 kcal i går (som første gang) men normalt ligg jeg rundt 1600 kcal. Jeg vet vi ikke skal telle kalorier, men når vekta har stått stille omtrent i 3 mnd begynner en jo å bli litt desperat

Før jeg ble gravid gikk jeg på ketolyse, gikk ned jevnt og trutt, ikke noe spesielt fort, tålte melkeprodukt, pepsi max, nøtter og andre party stoppere, men nå etter svangerskapet fungerer ingenting? Kan jeg plutselig ikke tåle party stoppere jeg tidligere kunne kose meg med?

Nå er ikke jeg noen svangerskapsekspert, men jeg tenker at hormonene dine har vært på "tur" og det tar tid før du er tilbake til "normalt". Hvis du ammer i tillegg vil vel også det påvirke energibehovet og hormonbalansen antar jeg?

Jeg ville nok ikke stolt på diett.no sine anbefalinger om hvor mye du skal spise eller ikke - de blir nok for unøyaktige og er avhengige av data du selv legger inn og beregninger man kanskje ikke helt har kontroll over

Du sier det selv også, du blir litt desperat og med det kommer stress... og stress og hormoner i ubalanse er ikke vektnedgangens beste venn

Prøv og finn deg gode matrutiner, kjenn at du spiser deg ordentlig mett, og tenk helsemessig godt inntak heller enn slanking. Når du føler du spiser det du skal ha ernæringsmessig, kan du jo se om du må spise MER eller MINDRE for å trigge vektnedgang. 1600 kalorier få mnd etter et svangerskap kan kanskje oppfattes som for lite for en kropp som har "mye vedlikeholdsarbeid" og gjøre?

Bare mine tanker - husk at jeg ikke har svangerskapserfaring - men jeg tror det beste er å roe ned stresset, spise god mat, tenke MINDRE på mat og heller holde seg opptatt på annet hold

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat