Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Bare for voksne?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-04-07, 00:12   #1
lita
Juniormedlem

lita sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alder: 53
lita er på en erverdig vei
Question

Bare for voksne?

Hei

Jeg lurte på om det er en " aldersgrense " for å gå på ketolysekuren?
Jeg har en datter som er 15 år og som har så lyst å begynne ( hun trenger å gå ned ca. 10kg. ) men jeg har hele tiden sagt nei for jeg føler at hun er for ung men jeg er usikker. er det noen som vet?

lita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 01:43   #2
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Bare for voksne?

Ingen er for unge til å spise sunn mat.

Gammel 03-04-07, 01:56   #3
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 41
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

faktisk helt enig.... jeg for min del ser ikke på dette som slanke kur faktisk... men som livsstilendring...

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 09:07   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

faktisk helt enig.... jeg for min del ser ikke på dette som slanke kur faktisk... men som livsstilendring...

Helt enig med Tuppen her!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 09:12   #5
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Det man bør være oppmerksom på er at med all tellinga av karbohydrater, veiing av mat osv kan det føre til at man blir ekstremt opptatt av dette (som på enhver annen telle-veie diett). Men så lenge det er flere i familien som følger dette så er dere nmer oppmerksomme i forhold til det enn om hun begynner på et sånt prosjekt aleine...
Forøvrig mener jeg kanskje at om det bare er rundt 10 kilo hun skal ned så er kanskje en GI diett et bedre alternativ både i forhold til faren for å tippe over i det ekstreme, og i forhold til sosiale ting man ofte er opptatt av når man er i den alderen.

Gammel 03-04-07, 09:45   #6
Hedda:)
Seniormedlem

Hedda:) sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Jeg synes ikke man skal sette barn på noen kur.

Jeg er mer for at man har varige, sunne kostholdsendringer i hjemmet, uten å lage noe styr om kurer og slanking.

Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 10:54   #7
lita
Juniormedlem

lita sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alder: 53
lita er på en erverdig vei

Barn og slanking er noe man selvfølgelig skal være forsiktig med. At jeg har begynt på ketolysekuren ( som er en livsstilsendring ) er jo noe som selvfølgelig blir lagt merke til hjemme. De ser jo alle forandringen som f.eks. en mor med mer energi og som er på mye bedre humør. Fordi om man ikke snakker høyt om dette så kan de ikke unngå å se det og det er da hun har begynt å spør hva det er og om hun også kan få begynne på det. Kostholdet har blitt en del forandret hjemme for de andre også og de synes bare det er greit.

Sist redigert av lita : 03-04-07 kl 11:09.
lita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 01:47   #8
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 45
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

jag syns ikke det skulle vare ett problem..att vare overvektig i den alderen kan gjøre att hun får det ennu verre om noen år,og då kan det bli vanskligere å skifte mønstret..(I know)
MEN, gjør forandringene sammen hjemme uten å snakke om gram karbs ovs..bare gå igjenom vad som er bra mat,og ikke like bra mat (men inget som heter nej mat)
Hjelp henne med valgen, men se til att hun ikke føler sig misslykket viss hun ikke alltid tar de rette valgen

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 15:52   #9
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei
På et generellt grunnlag anbefales kuren ikke til barn, bla. fordi det ikke er store studier av effekten/ bivirkninger enda. Jeg har på min klinikk en del tenåringer som følger ketolysekuren med samme resultater som voksne.
Man må spørre seg selv, hva er verst å ha helseskadelig overvekt eller å gå på ketolysekuren 3-6 måneder og der gå ned i vekt og lære hva sunn mat har å si for energi og velvære samt i "sprekkene" kjenne hvilke negative effekter sukker og raffinert stivelse har på vår helse og velvære.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt bare man lever på smoothie? Tidligere bruker Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 09-07-06 20:37
Bare myte? Hvite prikker på neglene = kalsiummangel mofe Fysisk og mental helse 10 23-01-06 17:25
[Atkins] Spiser dere bare kjøtt & fett på Atkins? HP Spørsmål og svar 1 04-09-05 23:20
Må bare si Tusen takk!!! cathrine Induksjonen 1 03-03-04 19:39
Bare en liten oppfordring... Summer Generell diskusjon 5 29-02-04 16:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.