Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Bok: Dana Carpender: 500 low-carb recipes

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-12-05, 01:50   #1
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Bok: Dana Carpender: 500 low-carb recipes

Noen andre som har denne boken? Jeg kjøpte den her om dagen, og finner mye inspirasjon. Men det er en del oppskrifter i bake-delen som MÅ være feil.

Som god gammel baker vet jeg godt hvordan en småkake-oppskrift ser ut. Så når man i en oppskrift opererer med 30 g splenda, og i andre opererer med 120 eller 180 g splenda(!), tenker jeg at her er det gått veldig feil i omsettingen.

Jeg har en krukke splenda som jeg kjøpte i UK, den inneholder 90 g, og det tilsvarer (husker ikke riktig) 1/2 eller 1 kg sukker.

Poenget er at det KAN IKKE være rett med 180 g splenda!! Og ikke heller med 90 g - en hel krukke! Mens andre oppskrifter har 30 g splenda (tilsvarer det man kunne vente i en sånn oppskrift), og hva er det egentlig som har gått galt??

Det står at den er tilpasset UK - dvs gram-mål i stedet for ounces og sånt. Men splenda-målene ser av og til ut til å ha gått totalt over styr.

Men hvis man derimot tenker at det er sukker som er tenkt i gram, og man skal ha tilsvarende mengde splenda, da blir det en annen sak. Then it makes sense.

Jeg gledet meg så veldig til å lage chocolate-chip cookies til jul... og shortbread med nøtter... og... Men nå må jeg prøve å vurdere hvor mye splenda det er sannsymlig at det skal være oppi. Heldigvis har jeg litt gangsyn og bakeerfaring, da!

Andre som har boken???

Jeg kommer nok dessuten til å legge ut noen oppskrifter derfra. Må bare komme meg litt etter splenda-sjokket.

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-05, 07:41   #2
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Bok: Dana Carpender: 500 low-carb recipes

Snodig - det må være noe feil i boka. Jeg har ikke denne, men oppfølgeren - 500 More Low-Carb Recipes: 500 All New Recipes From Around The World - og her virker Splenda-mengdene i bakeoppskriftene fornuftige......

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tofu middager Marianne Middag 1 01-03-06 16:09
Spm vedr low carb tortillas på induksjon-haster Benzo Induksjonen 7 09-11-05 20:30
Mere low carb stoff Skorpia Generell ernæringsdebatt 0 06-03-04 14:01

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.