Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kostholdskonferanse PÅ Diabetesdagen

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-10-07, 15:47   #1
janmesi
Medlem

janmesi sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 50
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill
Exclamation

Kostholdskonferanse PÅ Diabetesdagen

Kjære alle på lavkarbo.no

Forlaget Lille Måne, 4M-Klinikken og KOS inviterer til gratis kostholdskonferanse med særlig fokus på diabetes - 14. november kl. 18.00 på Håndverkeren i Oslo.

Det blir foredrag og innspill fra bl.a. Dag Viljen Poleszynski, Fedon Lindberg, Ingvild Felling Meyer og Lars Erik Litsfeldt.

Lille Måne har i tillegg et arrangement på Norli bokhandel i Universitetsgaten med den aktuelle forfatteren Lars Erik Litsfeldt som begynner kl. 17.00, og avsluttes 17.45 slik at alle som har lyst til å være med på hele konferansen skal få anledning til det.

Lars Erik Litsfeldt har skrevet den krasse og oppsiktsvekkende boken "Fettskrämd" - www.fettskramd.se som lanseres på norsk 1.11 med tittelen "Spis deg sukkerfri".

ALTSÅ - 14. NOVEMBER KL. 17.00 PÅ NORLI BOKHANDEL I UNIVERSITETSGATEN - FRA KL. 18.00 PÅ HÅNDVERKEREN

Utstillinger og stands av Forlaget Lille Måne, 4M-Klinikken og Foreningen for Kostreform ved Overvekt og Sukkersykdommer (KOS).

Velkommen alle sammen!

Hilsen Jan

Sist redigert av janmesi : 22-10-07 kl 21:39.
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 12:09   #2
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kostholdskonferanse PÅ Diabetesdagen

Årh, alltid i Oslo. :sur:

Gammel 23-10-07, 13:34   #3
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Hadde vært gøy det ja. Men blir nok for langt og for dyrt. Selv om det er gratis

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 16:10   #4
janmesi
Medlem

janmesi sin avatar

janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Jeg vet jeg vet ... Det er ikke bare bare å arrangere ting utenfor byen, men det er ting på gang! Stavanger blir nok det første stedet, det ble rett og slett for mye for meg denne høsten - men når Skaldeman lanserer sin neste bok på norsk, da skal vi på Norgesturne!

Gammel 23-10-07, 16:48   #5
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Skjønner at det ikke er så lett altså, måtte bare syte litt hehe. Gleder meg til vi får se dere her i Stavanger også.

Gammel 23-10-07, 17:56   #6
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

... men når Skaldeman lanserer sin neste bok på norsk, da skal vi på Norgesturne!

Oy! Da vil jeg være groupie!

Har veldig lyst til å være med på enten Oslo eller Sandvika. Er det påmelding - eller kan man bare møte opp?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 18:59   #7
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

Nå ser det også ut til at vi får til et arrangement på Sandvika Storsenter,
dagen før - tirsdag 13. november med bl.a. Dag Viljen Poleszynski også!

mvh Jan M (tlf. 93009922)

Er ikke Dag Viljen fra Harstad?? Kan de ikke holde noe ala det her nord også da??

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 16:05   #8
janmesi
Medlem

janmesi sin avatar

Sv: Kostholdskonferansen på Diabetesdagen

Nei, men Dag Viljen har undervist på Harstad!

Arrangementet på Norli Sandvika er dessverre avlyst - det blir dermed kun Norli i Universitetsgaten og på Håndverkeren.

Det blir da kl. 17 på Norli Universitetsgaten og kl. 18 på Håndverkeren, like etterpå. Vil du holdes informert om hva som skjer - send meg en epost;
jan@lillemaane.no

mvh Jan

Gammel 06-11-07, 19:57   #9
janmesi
Medlem

janmesi sin avatar

*Snikløfter denne tråden litt opp*

Her er hele programmet for vår kveldskonferanse

PROGRAM 14. NOVEMBER 2007
1800 - 1830: Victoria Telle Hjellset: Blodsukkeret - hvordan ta kontroll over eget blodsukker. Hva er det som skjer når blodsukkeret kjører berg- og dalbane? Kan du kontrollere blodsukkeret, legger du grunnlaget for god helse. Du kan bli sjef over din egen kropp!

1830 - 1900: Dag Viljen Poleszynski: Kostreform ved sukkersykdommer og overvekt. Lavkarbokostholdets muligheter. Trenger vi en ny diabetesforening?

1900 - 2000: 4M Klinikken: Moderne diabetesbehandling.
Er medisiner nødvendig resten av livet? Hva er faresignalene? Hvordan kan du redusere det farlige midjefettet? Av Ingvild Felling Meyer, lege 4M-Klinikken.

Pause

2030 - 2100: Fedon Lindberg: Kostholds- og livsstilsbehandling av overvekt, diabetes og det metabolske syndrom: Hva er det optimale og hva er det mulige? Erfaringer fra praksis.
2100 - 2145: Lars Erik Litsfeldt: Spis deg frisk - diabetes kan overvinnes. Forfatteren av boken Spis deg sukkerfri - nøkkelen for å knekke diabeteskoden forteller sin historie. Han fikk diabetes type-2 som 42-åring, men har i dag vært medisinfri i snart fem år.

Sted: Håndverkeren Kurs- og konferansesenter, http://www.handverkeren.net/,
Rosenkrantz gate 7, inngang fra Kristian IVs gate. Arrangementet er gratis og åpent for alle.

Gammel 06-11-07, 21:38   #10
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Håper jeg klarer å få med meg dette..
Noen andre som skal dit?

Gammel 06-11-07, 22:22   #11
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Jeg har ikke diabetes, men det så interessant ut for det. Har jo hatt berg-og-dalbane-blodsukker!
Skal vurdere det litt.

Gammel 07-11-07, 20:49   #12
janmesi
Medlem

janmesi sin avatar

Velkommen - uansett om man har diabetes eller ikke! Dette er åpent for alle mvh Jan

Gammel 14-11-07, 12:46   #13
Trixie
Medlem

Trixie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Trixie er ny på veien

Jeg tar meg en tur.

Det er atikler om Litsfeldt og boken hans i alle de større nettavisene idag.

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.