Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fett

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-11-07, 08:47   #1
Ratata
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2007
Ratata er på en erverdig vei

Fett

Hvordan får dere i dere nok fett? Hva spiser dere med mye fett? Har byttet ut stekesmøret til meierismør og spiser litt bacon innimellom, kanskje 3 striper annenhver dag, men føler det ikke blir nok fett. Noen råd fra dere?

Ratata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker ennå, i startgropa Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 08:52   #2
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Fett

Det kommer an på hvilken filosofi du følger, det er litt variabelt hvor store mengder fett man skal spise.

Gammel 23-11-07, 08:54   #3
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Jeg spiser RØMMEGRØT!! Elsker Ziggys rømmegrøt med rømme og fløte! Jeg sliter ellers med å få i meg nok fett, så jeg forstår spørsmålet.
Bruker masse smør når jeg steker ting, har jeg gjerne ekstra smør i gryterettene og slikt. Jeg steker brokkoli i masse smør, smaker deilig, og det kan virke som at den trekker inn veldig mye smør. NAM!

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 09:01   #4
Ratata
Juniormedlem

Ok, har ikke fått startet med noen bestemt filosofi ennå, har bestilt en Atkinsbok, men den har ikke kommet ennå, så har i snart en uke nå tørrtrent med å holde meg under 20 karber om dagen (ca) og spiser egg, kjøtt, fisk og grønnsaker + masse vann (3 l om dagen). Lager en frokostpannekake til frokost hver dag, som jeg fant her inne, den er knallgod. Rømmegrøten prøvde jeg i går, og den syntes jeg ikke noe om, så vet ikke om det blir så mye av den.

SusieBlues: Når du steker brokkolien, har du kokt den på forhånd da? (Er litt grønn på matlaging generelt jeg ser du ).

Kan man få i seg for lite karber? Jeg tar vitaminer.

Ratata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker ennå, i startgropa Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 09:23   #5
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Jeg heller olje over salater og har laget godis av mørk sjokolade og cocosa som jeg spiser hver dag.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 09:37   #6
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Det er ikke å anbefale å få i seg under 15 g karb om dagen. Det er uenighet om hvorvidt det er lurt å ligge så lavt som 15 g lenger enn f.eks 4-5 mnd. Hvis du får i deg mindre enn 15 g karb, så bør du øke grønnsaksmengden. Fint å få i seg vitaminer og mineraler rett fra kilden.

Brokkoli; jeg bare deler i små søte kranser (er det det det heter?). Varmer en panne med masse smør, og heller oppi. Rører litt rundt og setter gjerne på lokket i 5-10 minutter. Rører litt til rundt og kanskje har oppi enda mer smør hvis alt er sugd opp. Så er det bare å spise!

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 09:44   #7
jankph
Seniormedlem

jankph sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 61
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Opprinnelig lagt inn av SusieBlues, her.

Jeg steker brokkoli i masse smør, smaker deilig, og det kan virke som at den trekker inn veldig mye smør. NAM!

Slutter meg til denne...nesten uansett hvor mye fett/smør som skvulper i panna før jeg hiver oppi brokkolien så er panna så godt som tørr etter at brokkolien har stekt litt...ekstra deilig hvis du steker litt hvitløk sammen med brokkolien.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 10:04   #8
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Champignon trekker en del smør ved steking også.
Brokkolimos er godt.. Kok brokkoli og mos sammen med noen av disse ingrediensene: smør, olje, feta, krydder, creme fraiche.
Blomkålmos.

Gammel 23-11-07, 11:41   #9
Ratata
Juniormedlem

Takk for mange gode tips. Hva med bacon, ser det har vært diskutert før her, men spiser dere det?

Tror nok jeg må spise enda mer grønnsaker for å få nok karber i løpet av dagen.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
Å kombinere fett og karbohydrater Fettet Lavkarbo generelt 3 10-02-06 17:06
Hjelp. Mer fett og mindre protein.. Samt tall gymnastikk. andersdupp Spørsmål og svar 15 19-01-06 09:29
På forsiden... André Buskevekster Lavkarbo generelt 1 19-09-04 13:37

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.