Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Idiotiske undersøkelser

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-11-08, 13:09   #1
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Thumbs down

Idiotiske undersøkelser

Sitter og ser på "Sannheten om mat" fra NRK3 nå. Der skal de teste ut hvilken mat som metter mest og lengst. Fett, proteiner eller karbohydrater.

Greit det, men hva får de servert?? Joda, PASTA! En får servert pasta med tomater (karbo), en får pasta med kyling (proteiner) og en får pasta med fet saus (fett).

Mannen som fikk servert pasta med fet saus blir fortest sulten igjen og spiser mest etterpå. Konklusjonen er at fett metter minst.

Er de dumme?

Gammel 27-11-08, 13:22   #2
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Idiotiske undersøkelser

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er de dumme?

Kanskje. De er i alle fall helt sikkert kunnskapsløse...

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:24   #3
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

herre gud, blir rett og slett litt falu på deres vegne

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 14:06   #4
elian
Stressa 4-barns mor

elian sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 47
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Ja det blir for dumt!! Han som spiste den "fete maten" spiste jo egentlig nesten bare karbohydrater....

Det jeg lurer på ang det programmet er om det stemmer at man skiller ut dobbelt så mye fett bare ved å spise kalsium??

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 15:02   #5
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

det burde jo også gå over flere dager... ett måltid lissom ja da blir man MYYYYE klokere

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 15:07   #6
sirimor
Seniormedlem

sirimor sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 60
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Så programmet jeg også. Ble bare irritert jeg. Litt for lettvint og ikke konsekvent nok i det hele tatt.
Og en annen ting, 3 forskjellige personer på tre "forskjellige" måltider....det er bare for dumt

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 17:23   #7
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Mange av disse er foruten ærlighet. Jeg har sett forskere gi mus 40 % sukker, 40 % fett, og så kalle dette et høyfett-kosthold. Så gir de mettet fett skylden når musen får Alzheimer, selvom de gir de stakkars musene masse karbohydrater og flerumettet fett (en dårlig kombinasjon).

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 20:08   #8
vossajinto
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
vossajinto er på en erverdig vei

*ler*.. Det der var bare FOR dumt.. Lurer på hvilken "smarting" som har kokt i hop den testen der..

vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 12:42   #9
Homer Simpson
Medlem

Homer Simpson sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 57
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Det viser bare at man kan "bevise" det meste

Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 14:57   #10
estorilskreppa
Medlem

estorilskreppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
estorilskreppa er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Det viser bare at man kan "bevise" det meste

nemlig!tenk om folk flest turde stole på seg selv og egne erfaringer
(altså tørre å prøve nye ting) hva enn det skulle være...gud det er mye synsing og "bevis" basert på ingenting her i verden..

estorilskreppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 15:08   #11
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Ja, og troen på at om man gjentar det ofte nok, så blir det sant..

Gammel 30-11-08, 12:59   #12
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Her er enda en, fra VG i dag:

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=540921

:himle:

Gammel 30-11-08, 13:38   #13
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Denne fra nettavisen er jo virkelig godt underbygget forskningsjournalistikk... not...
http://www.side2.no/helse/article2437728.ece

Men det er nok sant, er nok her jeg gjorde feil i livet, jeg har trent for mye!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 13:59   #14
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Broren min fortalte om en han sykler/trener sammen med. I 3 år trente denne fyren, men spiste som før. Eller han spiste mer enn før! Ble jo så himla sulten av all denne treningen.
Så la han om til Fedon og fortsatte å trene og spise når han var sulten.
Et år senere hadde han gått ned 30kg!

Det eneste han hadde forandret var kostholdet.

Gammel 30-11-08, 14:14   #15
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
scartz er ny på veien

Ja jeg er ganske sikker på at kosthold er det eneste som hjelper mot vekta! Trening er jo alltid bra og sunt, men ikke vektmessig. Men på forbrenning, stram hud, muskler ol. Har overvektige venner som mener at aaalt blir bra igjen om de begynner å trene.. Gir ikke en tanke til maten de trykker ned!

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 15:24   #16
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

For noen er det vel lettere å endre treningsvaner enn matvaner.

For meg blir dørstokkmila alt for lang. Myyye lettere å gjøre noe med maten jeg spiser.

Gammel 30-11-08, 15:38   #17
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
scartz er ny på veien

ikke sant! Jeg tror ikke man kommer langt med trening og usunt kosthold. Skal trene ganske mye for å gjør opp for det daglige mcdonalds inntaket (refererer til de overvektige vennene mine og ville trene istedet for å spise sunt). Er jo grenser for hvor mye man kan trene også!

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Undersøkelser mofe Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 06-11-05 02:50

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.