Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er så slapp og svimmel ...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-09-10, 21:42   #1
ninasov
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
ninasov er på en erverdig vei

Er så slapp og svimmel ...

har nå gått på ketolyse i 2,5 uker, og i dag er jeg uendelig slapp og svimmel... fikk svakt utslag på ketostix i sted...
dette er normalt og vil gå over sant?
jeg spiser magnesium og krill...
i morges spiste jeg en mager kesam med fun light fordi jeg ikke klarer å diske opp med feit mat tidlig om morgenen på tom mage, men jeg spiser jo omtrent ikke karbs ellers, så da tenkte jeg at det går fint å ta en kesam...
ett spørsmål til: tyrkisk/gresk yoghurt... smaker den som kesam? tenkte å se om jeg fant en sånn bøtte i morgen nemlig...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:03   #2
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: er så slapp og svimmel...

Lag ekstra kveldsmat, så har du klart til frokosten. Husk å drikke enormt med vann, ellers blir du svimmel. Det blir i alle fall jeg hvis jeg får lite væske i meg i løpet av en dag. Husk at kroppen er i omstilling og krever både sukkeret "sitt" tilbake og erstatning for det (vann, fett). Hang in there!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:10   #3
ninasov
Medlem

ja, vi satser på at det bedrer seg... jeg ble litt bedre nå da jeg satt i sofaen og leste blad med noen biter colletta ved siden av... he he

Gammel 07-09-10, 23:02   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Tyrkisk yoghurt har minst karber!
Den smaker som yoghurt uten noen form for tilsetning. Hva skal jeg kalle det? Beskere på smak enn kesam i hvert fall! Uten at det er negativt, liksom!
Jeg syns den er god og bruker den gjerne sammen med noen få jordbær, litt fløte og et egg som smoothie! Og litt flytende natreen om jeg vil ha den litt søtere!
God om morgenen når man ikke orker styre med fet mat etc!

Gammel 08-09-10, 09:02   #5
ninasov
Medlem

Sv: Er så slapp og svimmel ...

går den an å tilsett litt fun light så den smaker vanlig yoghurt eller?

Gammel 08-09-10, 09:09   #6
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Hvor: Asker
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

går den an å tilsett litt fun light så den smaker vanlig yoghurt eller?

Aner ikke! Er jo bare å prøve!

Gammel 08-09-10, 09:18   #7
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Føler du deg bedre? Det er mange som rapporterer det samme som deg etter en stund i ketose, har sett flere tråder her bare de siste dagene ... Det kan være du får for lite magnesium, for det går med veldig mye magnesium på starten av en ketogen diett. Det kan også være at du trenger kalium.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 10:27   #8
ninasov
Medlem

jeg er bittelitt bedre, men jeg tenkte å kjøpe kalium i dag... magnesium har jeg tatt dobbel dose(600 mg) av de siste 2 dagene fordi jeg har hørt at det er lurt. men jeg får noen byger med svimmelhet nå og da...

Gammel 08-09-10, 10:34   #9
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Drikk mye vann, men pass på å få i deg salt og mineraler også! I helga drakk jeg _masse_ vann (uvi), men var ikke flink nok til å spise så utpå søndag ble jeg svimmel og ør. Gikk over da jeg fikk i meg litt salt mat da, men ubehagelig.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 10:52   #10
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Jeg spiser tyrkisk yoghurt med (hjemmelaget) müsli, hemesetas (søtning) og funsaft til frokost omtrent hver dag..synes det smaker veldig godt

Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 11:00   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Får du i deg godt med variert grønnsaker?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 13:43   #12
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Flere som har opplevd slapphet og svimmelhet, ja. Foruten alt som allerede har blitt nevnt her - jeg må faktisk gjøre en bevisst innsats for å få i meg nok salt i forhold til mengden vann jeg drikker. Når jeg slurver blir jeg skikkelig svimete og får tung hodepine og fyser enormt på alt som er salt, er sikker på at jeg kunne kastet i meg salt rett fra håndflaten om det var eneste alternativ...

Torkil anbefaler jo i ketolyseboka å drikke noe mineralvann (farris) i alle fall den første tiden, nettopp for å unngå sånne ting. Vet ikke om dette er problemet ditt, selvsagt, men kanskje verd å vurdere.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 18:16   #13
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Ikkje for å kuppe tråden eller nåke, men eg har hatt sånn "indre" skjelving dei siste dagane. Føle meg litt slappare enn ellers. Hadde og krampe i leggen i går natt og i låret (det har eg aldri hatt før) ei anna natt. Begynte å ta magnesium i dag. Men lure på om ka som kjennetegna kaliumsmangel? Finnes det nåken kaliumsrike matvarer eg kan ete sånn for sikkerhets skyld?

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 18:18   #14
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Ikkje for å kuppe tråden eller nåke, men eg har hatt sånn "indre" skjelving dei siste dagane. Føle meg litt slappare enn ellers. Hadde og krampe i leggen i går natt og i låret (det har eg aldri hatt før) ei anna natt. Begynte å ta magnesium i dag. Men lure på om ka som kjennetegna kaliumsmangel? Finnes det nåken kaliumsrike matvarer eg kan ete sånn for sikkerhets skyld?

Banan!

Gammel 08-09-10, 18:25   #15
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Ingenting anna enn banan? Det er jo stappa med sukker..

Gammel 08-09-10, 18:28   #16
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Noen matvarer med høyt kaliuminnhold:

• Frukter: Aprikos, banan, kokosnøtt, melon (cantaloupe-melon og honningmelon), tørkede frukter (fiken, rosiner, svisker), kiwi, mango, papaya, nektariner, granateple, appelsin (inklusive appelsinjuice), pærer.
  • Grønnsaker: Avokado, bambusskudd, rosenkål, chilipepper, grønnsaksjuice, kålrabi, gresskar, gulrot, søtpotet, kokt spinat, kokt brokkoli, oliven, pickles, tomater (inklusive sauser, juice, ketchup).
  • Andre matslag: Kli, helkorn, müsli, bønner, erter, linser, nøtter, melk, melkeprodukter, yoghurt, fisk, biff, sjokolade, ferdiglagede sauser, sportsdrikker, lakris, salterstatninger.

Gammel 09-09-10, 00:14   #17
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Tusen takk Kanutten! Når eg prøvde å google sto det korn og bananer. Men eg hadde det litt travelt, så eg leita sikkert ikkje godt nok :P

Men eg ete jo en del av dei her matvarene. Skal bare fortsette med det da

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Så slapp ... mari10 Lavkarbo generelt 15 12-04-10 20:47
Slapp hud Torleiv Ketolysekuren 4 12-01-10 12:08
Jeg er så slapp! Paris Generell diskusjon 30 23-09-09 09:30
Slapp Marte_mor Ketolysekuren 12 06-03-09 21:53
Slapp kristweh Ketolysekuren 11 17-09-07 18:22

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.