Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.). |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Trenger hjelp! Hva skal jeg spise når jeg reagerer på disse matvarene?Referer til magetråden min, og har til nå funnet ut at jeg kan ikke spise grønnsaker generelt, nøtter, frø, kokt egg. Heller ikke korn og brød, men dette holder jeg meg unna i utgangspunktet. Dette blir jeg dårlig av, og får vondt i magen. Jeg vet ikke hvorfor, har vært gjennom gastroskopi og ul uten funn, venter på ct.
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Sv: Trenger hjelp! Hva skal jeg spise når jeg reagerer på disse matvarene?Og hvorfor i all verden blir jeg dårlig av kokt egg men ikke stekt?
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger hjelp! Hva skal jeg spise når jeg reagerer på disse matvarene?De aller fleste ernæringsfysiologer er ikke lavkarbovennelige (må føle Retningslinjene, vet du
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Sv: Trenger hjelp! Hva skal jeg spise når jeg reagerer på disse matvarene?Æsj da, tror ikke jeg gidder å bruke penger på ernæringsfysiolog da nei.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger hjelp! Hva skal jeg spise når jeg reagerer på disse matvarene?Kontajt ernæringfysiologen på medhelse.no
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Sv: Trenger hjelp! Hva skal jeg spise når jeg reagerer på disse matvarene?Takk kamp! Jeg prøver det asap!
![]() (Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane ![]() ![]() Og så er jeg minus 27 kg! Sist redigert av Imp : 07-06-11 kl 09:11. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Sv: Trenger hjelp! Hva skal jeg spise når jeg reagerer på disse matvarene?
Jeg tok en startpakke med ernæringsfysiologen. Har vel hatt 5 eller 6 telefon timer + en del mail frem og tilbake det siste året.
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Sv: Trenger hjelp! Hva skal jeg spise når jeg reagerer på disse matvarene?
Kokt egg lager noen svovel forbindelser og derfor reagere du. Er faktisk ikke så uvanlig å reagere med luft/vondt i magen av kokt egg.
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger hjelp! Hva skal jeg spise når jeg reagerer på disse matvarene?Blir vel anbefalt å få i seg en del innmat for å få optimal næring. Skaldeman er jo en av dem som skriver om tilnærmet null-karbo så kanskje du kan finne noen tips i hans bøker/nettside om hva du skal spise for å få et best mulig kosthold. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() |
Sv: Trenger hjelp! Hva skal jeg spise når jeg reagerer på disse matvarene?Allergier og matvareintoleranser er rare ting. Feks: jeg kan ikke spise rå frukt, grønnsaker eller nøtter men dersom de blir varmebehandlet så kan jeg spise dem uten problemer. Why? Fordi det skjer noe med molekylene som jeg ikke helt forstår :P
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvor får jeg kjøpt alle disse smarte matvarene med lite karbohydrater? | bella donna | Spørsmål og svar | 10 | 22-11-09 16:53 |
Hvor finner jeg disse matvarene? | Imali | Lavkarbo generelt | 6 | 21-09-09 17:47 |
Er disse matvarene greie? | annama | Spørsmål og svar | 3 | 10-08-09 14:06 |
Trenger seriøs hjelp (hva skal jeg spise på ketolyse) | almohada | Ketolysekuren | 5 | 02-06-09 10:48 |