Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Øl- fy fy?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-03-09, 21:57   #1
Richard
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2008
Richard er på en erverdig vei

Øl- fy fy?

Nå har jeg søkt, og lest masse i forumet her, men finner altså ingen som lurer på øl.

Jeg har alltid hørt at øl er fy, fy når det gjelder vekt. Men så ser jeg på innholdet, og da særlig på Lite Øl. Det inneholder altså bare 1 karbo pr dl.

Er det noen grunn til at dette egentlig er fy, fy?? Hvis det er det da.

Richard

Richard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:05   #2
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
scartz er ny på veien

Sv: Øl

Det er en øl som heter Red light, den skal ha hallparten av karbsene som light øl har. Å unne seg en øl til kvelds ser jeg ikke på som en krise, men det blir jo mye karbs om man skal drikke seg full på det.. Men det er jo garantert et bedre enn å drikke seg full på rusbrus, eller søte drinker

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:11   #3
Sirius
Medlem

Sirius sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 43
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Lite-øl er ok det Men bare pass på karbene, for de går fort unna når det blir noen desiliter! Hvis du er i ketose, så forstår jeg det som at alkohol generelt stopper forbrenningen av fett inntil alkoholen er ute av kroppen. (Men du får fortsatt utslag på stix og detter ikke nødv.vis ut av ketosen)

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 00:23   #4
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Men er det noen som vet hvor mange karber det er i en helt normal halvliter? Kom i skade for å drikke 1/3 halvliter i dag. Sammen en neve peanøtter. "Glemte" meg litt etter fire glass hvitvin

Gammel 14-03-09, 07:32   #5
Chunky
Gjest

Vanlig pils har rundt 15 kh per halvliter, mao 30 ganger mer enn enkelte rødvinstyper. I tillegg gir maltose høyere blodsukkerstigning enn vanlig druesukker, og øl har derfor en GI på 105-110.

No good

Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 10:36   #6
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

uffameg Jeg savner lønningspilsen jeg. Det er liksom ikke helt det samme med lønningsvin. Selv om jeg egentlig er mer vindrikker enn øldrikker.

Gammel 14-03-09, 12:58   #7
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Øl- fy fy?

Jeg har også problemer med å begrense meg til en dl eller to.

Gammel 14-03-09, 13:27   #8
Chunky
Gjest

Og så er det mye mer antioksidanter i vin da. Jeg fant nettopp en revolusjonerende undersøkelse om antioksidanter og kolesterol. MÅ leses

Antioksidanter og kolesterol

Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 14:58   #9
Bulldog
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Og så er det mye mer antioksidanter i vin da.

Det stemmer ikke. Ordentlig øl, spesielt de som er brygget med rikelige mengder fersk humle inneholder et nivå av antioksydanter fullt på høyde med vin. Smaker bedre gjør de også

Såkalt "vanlig pils" inneholder nok forsvinnende lite av disse stoffene (og smak), så du har nok rett sånn sett

Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 15:01   #10
Chunky
Gjest

Hvis du hadde sjekket linken hadde du skjønt at det bare var vås. Antioksidanter er oppskrytt, spesielt på lavkarbo

Sist redigert av Chunky : 14-03-09 kl 15:40.
  Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 16:42   #11
Sirius
Medlem

Sirius sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 43
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Synes Tuborg Lite er ganske god

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 20:14   #12
Bulldog
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Hvis du hadde sjekket linken hadde du skjønt at det bare var vås. Antioksidanter er oppskrytt, spesielt på lavkarbo

Det er en vanlig oppfatning at vin inneholder mer antioksidanter og er generelt sunnere enn øl. Hvilket er feil.

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.