Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvilke fettkilder er bra?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-01-10, 22:04   #1
Vimpane
Medlem

Vimpane sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Vimpane er på en erverdig vei

Hvilke fettkilder er bra?

Vet alt om rent fett og passe på transfetter osv....og at meierismør,, rømme, fløte osv er gode fettkilder

Men kan man bruke olivenolje også....? føler liksom at det er litt "sunnere"

HVor får man kjøpt sånn cocosa og Mct (mtc) olje, og i hvilken sammenheng bruker dere dette?

andre gode fettkilder som er verdt å anbefale?

ER ett år sidet jeg gikk på ketolyse sist....

Gammel 08-01-10, 22:06   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke fettkilder er bra?

Kaldpressa oliven olje og raps olje er bra

Cocosa og mtc kjøpes på helsekost. Noen drikker det bart, noen bruker det i mat.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 22:13   #3
Vimpane
Medlem

Vimpane sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Vimpane er på en erverdig vei

takk for svar...mener sist jeg gikk på ketolyse, så fikk ejg forståelsen for at oljer ikke var bra....kun melkefett.....men da kan jeg senke skuldrene litt....for olje er jo allerede litt innarbeidet hos meg fra før.....og olje er jo sundt...

Gammel 09-01-10, 16:28   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Det er vel ikke helt enighet om dette med bruk av oljer.

Kommer også an på hva du skal bruke oljene til. Olivenolje er fin på salaten, men skal jo ikke stekes i etc.
Noen er hysteriske med hensyn på om det kanskje kan dannes transfett eller annet og noen mener man kan få for mye omega 6 i forhold til omega 3 og.........

Alt med måte, spør du meg!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp meg å finne gode fettkilder Bayone Ketolysekuren 20 29-03-09 19:33
Kjørt meg fast ang fettkilder Mayella Ketolysekuren 15 18-02-09 20:47
Grønnsaker (hvilke er best?) froken Spørsmål og svar 10 04-01-09 22:03
Hvilke fettkilder skal jeg få i meg i løpet av dagen? Hvor mye? Solan Generell ernæringsdebatt 7 21-02-07 22:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.