Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Søtning istedet for sukker i gelè? Går det?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-02-10, 17:54   #1
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Søtning istedet for sukker i gelè? Går det?

Rett og slett.

Bor i tyskland, her får vi gelè uten sukker i, det skal tilstettes sammen med varmt vann. Tror dere jeg kan bruke søtningsmiddel istede (har sånn flytende) og det blir stivt??

Mannnen mener det er noe med sukker som gjør geleen stiv, ikke bare gelatin.

ps. kan flytende søtning brukes til krem??

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 17:57   #2
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Søtning istede for sukker i gelè? går det?

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Rett og slett.

Bor i tyskland, her får vi gelè uten sukker i, det skal tilstettes sammen med varmt vann. Tror dere jeg kan bruke søtningsmiddel istede (har sånn flytende) og det blir stivt??

Mannnen mener det er noe med sukker som gjør geleen stiv, ikke bare gelatin.

ps. kan flytende søtning brukes til krem??

Det går helt fint Jeg får tilsendt gele fra Tyskland av noen venner, siden jeg har en sønn på ketogendiett. I denne bruker jeg både flytende og pulver natreen (e.l) etter hva jeg har Blir så godt atte.....

Gammel 04-02-10, 19:13   #3
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Hva heter den geleen, og fås den i de fleste matvarebutikker? Har noen som er innom Tyskland nå og da. …og når jeg først er i gang, hvilken smaker finnes de i?

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 19:39   #4
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Den vi har nå, som jeg skal lage imorgen, heter dr. Oetker "Götter Speise" med sitronsmak. Så på butikken de hadde eple (grønn gelé) og rød.

Små pakker i hylla for slikt.

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 19:40   #5
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Dietta: Takk for svar, var det jeg trodde. Pilutta på mannen!

Da blir det gelè, krem og sjokoladestrø på toppen. (85% sjokolade)

Gammel 04-02-10, 19:47   #6
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Den vi har nå, som jeg skal lage imorgen, heter dr. Oetker "Götter Speise" med sitronsmak. Så på butikken de hadde eple (grønn gelé) og rød.

Små pakker i hylla for slikt.

Takker og bukker, da er den satt opp på lista...
Var i Berlin før jul, men man blir bare forvirra rundt i butikken - ikke lett å leite etter noe lavkarbo vennlig bland alle de ukjente merkene i hyllene, he, he...

Gammel 04-02-10, 19:55   #7
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Nei det er en utfordring. Når det kan være vanskelig på Norsk, så er det enda vanskeligere på tysk!

Ikke mye lavkarbo her. Johannesbrødkjernemel er ukjent her, det bruker "kun" storindustrien. Helsekost er nemlig strikt helsekost, det vil si økologisk og naturlig her.
Mørk sjokolade og diabetikermat har de masse her.
Men synes at lys sjokolade med 55 gram karbo fra fruktose, ikke er spesielt helsevennlig. Det er typisk diabetiker mat. (kan få nutella med det også, men fremdeles fruktose)

Gammel 04-02-10, 20:57   #8
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Takker og bukker, da er den satt opp på lista...
Var i Berlin før jul, men man blir bare forvirra rundt i butikken - ikke lett å leite etter noe lavkarbo vennlig bland alle de ukjente merkene i hyllene, he, he...

Det er akkurat den samme vi bruker her også Finnes i grønn, gul og 2 forskjellige røde. Ifølge vennene våre, er det kun disse 4 variantene - men det holder lenge det

Gammel 05-02-10, 17:02   #9
Michelin
Seniormedlem

Michelin sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sunnmøre
Alder: 53
Michelin er en juvelMichelin er en juvelMichelin er en juvel

Her i huset var vi veldig dessert-sjuke en dag, og da lagde æ gelè av fun-light saft, bare å følge instruksjonene på gelatinpakken, så blir det så bra at

.....det er i motvind en drage flyr.....
Michelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 18:22   #10
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Hei,
Syntes sånne sukkerfrie ting ofte har en sånn ekkel bismak, ikke funnet noen saft jeg liker, så jeg tror ikke jeg ville likt dem i gele variant heller. Liker heller ikke Heistad’s jordbær gele og bringebær varianten brukte jeg kun til fromasj. Derfor har den amerikanske geleen Jell-O i variantene sitron og lime vært geniale for meg, veldig glad i sitrusfrukter. Har også prøvd Jell-O jordbær og jordbær/banan den siste varianten var rett og slett uspiselig.

Gammel 06-02-10, 14:50   #11
Thehortensia
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: sørlandet
Thehortensia er på en erverdig vei

Sv: Søtning istedet for sukker i gelè? Går det?

jeg er også blitt en fan av fun saft og gelantinpulver.. koster jo nesten ingenting, smaker herlig, og så lager jeg med vanlig saft til mannen og datteren min.. Trenger jo ikke kjøpe gelepakker lengre..

Thehortensia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 12:34   #12
anne gro
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: stavanger
anne gro er på en erverdig vei

hei. første dag på karbodiett. jeg kjøpte heistad bringebærgele, og der står det 0 karbohydrater og 0 sukker. trenger kansje ikke dra til tyskland da!

anne gro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 12:39   #13
anne gro
Juniormedlem

Hvor: stavanger
anne gro er på en erverdig vei

[quote=anne gro;828650]hei. første dag på karbodiett. jeg kjøpte heistad bringebærgele, og der står det 0 karbohydrater og 0 sukker. trenger kansje ikke dra til tyskland da!.oi, misforsto dette, det var å søte geleen det var snakk om, sorry.

anne gro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 12:43   #14
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Hehe! Fort gjort!

Status på geleen: Ikke søt nok, hehe! Så ble liksom en smule FET, gele og krem nemlig, og ikke nok søtning. Nåja, jeg hadde også glemt at jeg egentlig ikke er såå glad i gelè. Men vaniljesaus..mmmmmm!

Gammel 10-02-10, 19:35   #15
Pinnekjøtt
Nytt Medlem

Pinnekjøtt er på en erverdig vei

Hei
Gele er det beste jeg vet
Jeg pleier og bruke sukrin som søtning, synes det funker fint. Hvis du tar litt mindre vann enn det står på pakken trenger du ikke sukker.

Jeg har dårlig erfaring med xylitol, synes den blir alt for søt. Hva har du tenkt til og bruke?

Pinnekjøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: intoleranse, candida og parasitt Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 13:22   #16
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

JA! sin... Tysk merke av søtning. Tok det som jeg trodde tilsvarte 100 gram sukker, men tydeligvis ikke nok. Må bare bruke mer tror jeg.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva istedet for fiberhusk? Skrulla86 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 22-01-10 19:25
Sukker vs kunstig søtning Mercudia Spørsmål og svar 4 12-07-09 22:47
Kan jeg bruke cc istedet for creme fraiche? benam Spørsmål om matvarer og oppskrifter 17 22-02-09 19:26
Istedet for johannes brødkjernemel? tullann Ketolysekuren 3 31-08-07 14:03
C- vitamin istedet for antibiotika Begod Kosttilskudd 8 11-02-05 22:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.