Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Helt ny på lavkarbo. trenger råd og tips

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-04-10, 16:21   #1
kagh
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nydalen, Oslo
kagh er på en erverdig vei

Helt ny på lavkarbo. trenger råd og tips

Hei. Jeg er en gutt på 16 år som har hvertfall 15 kg for mye fett på kroppen. Har lest veldig mye på nettet om det. Bare så dere vet det er ikke jeg den desperate typen som slanker meg ved å ikke spise o.l!

Hva er det jeg må vite? Noen som vil sette opp en plan for hva jeg bør spise om dagen, frokost - lunch - mellommåltid - frokost? kosttilskudd?

Jeg trener mest tredemølle. Det hjelper ikke en skit på vekta, men jeg kjører ikke noe diett nå - har kun fått bedre kondisjon.

Hadde vært veldig bra om noen flotte sjeler her kunne dele hvordan man bør starte, hva man bør spise o.l

Må jeg ha kaloriunderskudd? Har tenkt å starte spinning snart. Trener 4 ganger i uka på treningssenter fyi. Har lest en del om suppedietten, kan den være bra å kjøre i 14 dager for å så starte ketose? Kan det være en idé å kjøpe noen timer hos ernæringsekspert på treningssenteret mitt?

På forhånd takk.

Mvh
Peter

Sist redigert av kagh : 22-04-10 kl 16:24. Årsak: la til spørsmål
kagh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 16:23   #2
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Helt ny på lavkarbo. trenger råd og tips =)

Du trenger ikke kaloriunderskudd - du trenger karbounderskudd

For deg som er så ung vil jeg egentlig anbefale at du kutter ut brød, poteter, pasta, frukt og godterier i første omgang - så vil du nok så resultater vil jeg tro

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 16:27   #3
kagh
Nytt Medlem

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

For deg som er så ung vil jeg egentlig anbefale at du kutter ut brød, poteter, pasta, frukt og godterier i første omgang - så vil du nok så resultater vil jeg tro

Høres det hinsides ut at en 16 åring kjører ketose? Jeg har way too much kilo på kroppen. Kunne vært veldig godt å bruke sommeren til å ta av en del kilo - samt starte styrketrening. Trener kun kardio nå

Gammel 22-04-10, 18:17   #4
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Kanskje spørre Torkil, han er lege? Du finner han under medlemmer.

Ellers er jeg meget imponert over at du griper fatt i dette så tidlig og ung alder.

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 19:08   #5
Alkazelters
Seniormedlem

Alkazelters sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Du kan faktisk ikke gå ned i vekt uten kaloriunderskudd.... Et kaloriunderskudd er langt lettere å oppnå på lavkarbokosthold, fordi du får litt høyere forbrenning, bedre tilgang på fettlagrene, samt at du spiser mat du blir mettere av og følgelig ikke trenger å spise like mange kalorier som før.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 00:22   #6
Grovsnus
Medlem

Grovsnus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Helt ny på lavkarbo. trenger råd og tips

Skaff deg ei bok feks. KETOLYSEboka til Torkild Andersen. LES og lær. Det er endel å sette seg inn i, men ta det ro. Ingen blir ekspert over natta. Spør og grav på forumet.
"Kostholds-eksperter" er vel stort sett av typen- det er viktig å fylle opp carbolagret etter trening.
Ikke så mange av dem som sverger til lavcarbo.
Men i første omgang-bok og kutt ut brød-ris-poteter-pasta-cola-potetgull-sjokolade.
Siden du er 16 bor du sikkert hjemme, og da vil vel foreldre protester kraftig hvis du kutter potet og brød ( det som Nordmenn har overlevd på)
Det er viktig at de også får lese boka.
Torkild er utdannet lege og praktiserer som det. Han har brukt kuren på seg selv og han følger opp egne pasienter som bruker den.
Viktig å få forståelse hjemme.

Mvh Grovsnus
Lykke til
(Skulle ønske at jeg var så smart i 16-års alderen)

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 11:47   #7
Sungrazer
Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Sungrazer er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av kagh, her.

Høres det hinsides ut at en 16 åring kjører ketose? Jeg har way too much kilo på kroppen. Kunne vært veldig godt å bruke sommeren til å ta av en del kilo - samt starte styrketrening. Trener kun kardio nå

Fy flate - skulle ønske jeg var så smart som deg som 16-åring. Hvis jeg skal anbefale deg noe som helst så er det å oppfylle potensialet ditt, bli den du kan være - kjør primal blueprint.

Det er i hovedsak lite karbohydrater, mye fett og proteiner, samt bevegelse og styrke. Ikke minst kutt ut alt som har med korn å gjøre.

Sjekk http://www.marksdailyapple.com/ Jeg har hatt sinnsyk god effekt av dette, og jeg er snart 42 år, og har bedre fysikk nå enn det jeg hadde som 18 åring. Ikke fleip engang!

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 15:51   #8
kagh
Nytt Medlem

Tusen takk for gode svar! Denne sommern skal jeg gradvis legge om livsstilen, det har gått alt for mye i dårlig søvn, mye drittmat som godteri o.l!

Sjekker ut mark's daily apple nå

Gammel 25-04-10, 14:31   #9
Sungrazer
Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Sungrazer er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av kagh, her.

Tusen takk for gode svar! Denne sommern skal jeg gradvis legge om livsstilen, det har gått alt for mye i dårlig søvn, mye drittmat som godteri o.l!

Sjekker ut mark's daily apple nå

Ser også at du ønsker å begynne med styrketrening. Stronglift 5 x 5 er et bra program for nybegynnere. På det programmet gjør du øvelser 3 ganger i uka, og øker vekten gradivis.

Sjekk også ut http://stronglifts.com/forum/strongl...aq-t11443.html

Her kan du laste ned et hefte, og treningsprogram i excel format. Det er så lett at selv jeg klarte å begynne på det.

http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-ebook-download/

Lykke til og la oss få vite hvordan det går!

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny - trenger hjelp! merethe20 Lavkarbo generelt 12 28-07-09 20:21
Trenger hjelp, helt ny! christell Ketolysekuren 4 19-06-09 11:22
Helt ny og trenger tips tuttaknoff Spørsmål og svar 11 20-04-09 01:01
Er helt ny her, og trenger noen tips Hole Lavkarbo generelt 5 01-02-09 16:46
Helt fersk og trenger tips MrPerfect Spørsmål og svar 9 19-02-08 18:06

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.