Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
![]() |
Skal et barn på 2 år få masse smør på brødskiva?Jeg går selv inn for lchf. Har en gutt på 2 år, og jeg har ikke satt meg inn i lavkarbo kost for barn. Foreløpig lar jeg ham spise "vanlig".
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal et barn på 2 år få masse smør på brødskiva?Jeg baker brød selv, både ekstra grove og lavkarbobrød. Seksåringen er ikke så glad i lavkarbobrød og grove brød, så hun spiser i grunnen mest pålegg, oliven og sånt noe til måltidene, men toåringen elsker alt jeg lager av sånt, så han spiser lavkarbobrød med masse smør på. Jeg har ingen restriksjoner på smør nei. Nå spiser de ikke 300 gram i et jafs heller da, men tykke, gode lag på/til maten.
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal et barn på 2 år få masse smør på brødskiva?Barn skal ha fett, mer enn voksne. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Sv: Skal et barn på 2 år få masse smør på brødskiva?Jeg smører tykt på av alt. Men mine spiser så og si aldri mere enn en skive til hvert måltid.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Sv: Skal et barn på 2 år få masse smør på brødskiva?Samme her, det går som regel i én skive. Når jeg hører om barn som spiser 7-8-9 skiver i ett måltid, mistenker jeg at de har et tynt lag magert pålegg på, altså. Man blir fortere mett jo mere proteinrikt pålegg man har på skivene.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Jern, hvor mye jern skal et barn ha i seg? | Imp | Generell ernæringsdebatt | 8 | 28-03-08 11:16 |
Bort med brødskiva og bli frisk? | lilletrine | Nyheter / media | 2 | 16-04-07 11:54 |
Masse mat til salgs | slankern | Eurodiett | 3 | 27-04-06 12:54 |
Masse spørsmål..... | anniejahren | Eurodiett | 5 | 08-03-05 00:49 |