Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Gamle damer og ketoseSiden det er et enormt kunnskapsnivå her inne, håper jeg noen kan hjelpe meg med en forklaring på "problemet" mitt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
![]() |
Sv: Gamle damer og ketoseDersom du spiser 20g karbohydrater, 90 gram protein og 200 gram fett, hvor mange kalorier får du da i deg? Jo, 2240 kalorier. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater
![]() |
![]() |
#3 |
Sperret
![]() ![]() |
Sv: Gamle damer og ketoseDet er ikke lenge siden mars,da,og kroppen trenger tid på å omstille seg. At du fryser er trolig tegn på omstilling,men jeg ville spurt meg fore om det kan være andre årsaker, for jeg er ingen ekspert. Jeg har lest om frysing flere ganger før her inne i forbindelse med starten av en kostomlegging. Hvilke endringer gjorde du før du gikk opp i vekt da? Faktisk er det å gå opp litt også normalt i en omstillingsperiode. Jeg tror ikke den sjokoladenbiten har så mye å si at den skulle hindre vektnedgang om du ellers spiste fornuftig. Er du fysisk aktiv? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2009
![]() |
Sv: Gamle damer og ketoseDet er lett å undervurdere den effekten karbohydrater har på kroppen. Det kan faktisk nesten være farlig for eldre personer (60+) å gå rett over på en ketogen kost, nesten akkurat som det kan være farlig for en alkoholiker å brått slutte å drikke (for å være litt ekstrem og slem |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent
![]() |
![]() |
#5 |
Sperret
![]() ![]() |
Sv: Gamle damer og ketoseDet var godt du informerte om. Da er det sikkert lurt å spise nok fett ihvertfall, for å betrygge kroppen med at det kommer energi nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Gamle damer og ketoseTakk for svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
![]() |
Sv: Gamle damer og ketose
Legen din har helt rett i at alle som spiser fett går den sikre død imøte. Men det gjør jo de som ikke spiser fett også. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
![]() ![]() |
Men her er det snakk om tidsperspektivet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
![]() ![]() |
Sv: Gamle damer og ketoseAtkins skriver om noe han kaller "Metabolsk resistente" personer. De blir bl.a. over en tid anbefalt å gå ned på både fett- og karbohydratinntaket.
![]() |
![]() |
#11 |
Sperret
![]() ![]() |
Sv: Gamle damer og ketoseDet er sagt at selve omstillinga er belastende for kroppen, så det kan være årsaken til at eldre frarådes å nettop omstille kroppen. Det er det eneste jeg kan tenke meg kan være grunnen, om man utelukker skepsis til selve lavkarbokostholdet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2005
![]() |
Sv: Gamle damer og ketoseImponerende, hernon, å gå på med livsstilsendring i din alder! Lykke til videre! Du skriver ikke hvor mye du har kvittet deg med, hva målet ditt er osv, men likevel, høres flott ut! Jeg er en lavkarbofrik også, men har aldri undersøkt om jeg er i ketose eller ikke. Jeg har heller ikke beregnet kalorier og makroen i den tiden jeg har vært på lavkarbo, men gjorde det før, en stund. (Jeg er bare 66 år.) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Rob Faigin, Enig - Fallon, Skaldeman
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hva er det med damer og grønnsaker? | BitTorres | Andre dietter | 20 | 13-02-10 18:03 |
Styrketrening og damer | Runegutt | Trening | 7 | 09-09-08 18:09 |
En siste hjelp,damer? | Millsi | Ketolysekuren | 1 | 20-10-07 01:03 |
Dere damer som er 165 - 170 cm | mam | Generell diskusjon | 27 | 26-06-07 06:55 |
15 g kbh pr dag for damer | LilleRosin | Ketolysekuren | 2 | 19-06-07 12:17 |