Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er det noen der ute som kan hjelpe meg å gjøre denne oppskriften ketosevennlig?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-08-10, 17:41   #1
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Er det noen der ute som kan hjelpe meg å gjøre denne oppskriften ketosevennlig?

Heisann.

Lurte på om det var noen snille her inne som kan se over denne oppskriften og se om det er mulig å gjøre den ketosevennlig jeg.

Skal lage kyllingnuggets og da EEELSKER jeg BBQ-saus

Har skrevet de jeg lurer på i parantes, og hva jeg event skal bytte det ut med??

Ingredienser
½ stk løk
1 stk rød chili
1 ss olje (Er denne ok på ketolyse?)
1 ss soyasaus (Er denne ok på ketolyse?)
1 boks hermetiske tomater
0,38 dl eplecidereddik (Er denne ok på ketolyse?)
½ ss sterk dijonsennep (Er denne ok på ketolyse?)
¼ ss worchestershiresaus (Er denne ok på ketolyse?)
1 ss brunt sukker (Denne kan vel byttes ut med splenda feks?)
¾ ss paprikapulver
½ ts kajennepepper
½ ts salt
1 ts grovmalt pepper

Mvh
Marius

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 18:01   #2
Sunroad78
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 47
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Er det noen snille der ute som plis kan hjelpe meg å gjør denne oppskr ketosevenn

No har eg ikkje skikkeleg peiling, men eg har skjønt at olje (så lenge det er kaldpressa oliven- eller rapsolje) er ketolysevennlig. Dijonsennep trur eg også skal vere ketolysevennlig. Resten har eg faktisk ikkje peiling på, men ein tommelfingelregel er visst at under 5 kh pr 100 gram er ketolysevennlig

Gammel 27-08-10, 18:02   #3
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen snille der ute som plis kan hjelpe meg å gjør denne oppskr ketosevenn

Bytt sukker med splenda, som du selv sier. Jeg vet ikke hvordan det er med eplecidereddik, der må du lese på etiketten ang karbinnhold, men det er så liten mengde at det sannsynligvis går helt greit. Det samme gjelder resten - 1 ss soyasaus kommer nok ikke til å ta knekken på deg, selv om soyasaus i litervis ikke akkurat er lavkarbo. Det samme gjelder vel worchestersaus. Olje og dijonsennep er lov!

Jeg synes oppskriften din ser fint lavkarbo ut i utgangspunktet bortsett fra den skjeen med sukker!

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:05   #4
Lillemeg1
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Lillemeg1 er på en erverdig vei

http://www.matoppskrift.no/sider/karbo.asp

Denne har listet opp ganske mange produkter. Så sjekk karbohydratinnholdet der

Lillemeg1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:09   #5
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen der ute som kan hjelpe meg å gjøre denne oppskriften ketosevennlig?

Maille original dijon (den med svart lokk og etikett) er uten sukker, eller noen som helst slags søtning for den saks skyld, og den er GOD! Eplecideredikken til Heinz, som jeg har består kun av edikk, og jeg kan ikke tro at det kan være mye karber i den, og en så liten mengde har uansett ikke særlig mye å si. Oljen bør helst være en kaldpresset en.

Edit: Googlet litt, og helt streit eplecideredikk uten noen tilsetninger skal inneholde ca 0,2 gr kh pr spiseskje.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 10:44   #6
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Hvor: Gjøvik
Alder: 42
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Er det noen der ute som kan hjelpe meg å gjøre denne oppskriften ketosevennlig?

TUSEN TAKK for svar alle Suupert.

Da blir det BBQ-saus og kyllingnuggets med en salat til. Nam nam

Marius

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 11:32   #7
Hamster59
Medlem

Hvor: Tromsø
Hamster59 er på en erverdig vei

Hvorfor er splenda bedre å bruke enn sukker, det inneholder 99,5 g karber pr 100 g mot 100 g i sukker, fruktose inneholder vel også 100g g? Sukrin er vel egentlig bedre å bruke med 0 karber, og stevia er vel det aller beste?

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 11:34   #8
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Splenda veier bare en tiendedel av sukker, men er like søtt.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 18:29   #9
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jeg har laget denne mange ganger, bare bytter ut sukkeret med enten splenda eller sukrin

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan dere se på denne oppskriften? Sense Ketolysekuren 16 12-06-08 00:02
Noen som kan en god oppskrift på is eller noe slikt som er ketosevennlig? Lollypop! Ketolysekuren 11 29-08-07 11:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.