Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Døde av hjerteinfarkt?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-03-11, 18:59   #1
Sjokoholiker
Medlem

Sjokoholiker sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Døde av hjerteinfarkt?

No har gubben også startet med ketolyse, og i går på jobben fikk han høre at dette må han være forsiktig med, og at han som "fann opp" dette døde av hjerteinfarkt?!? er det noe i det eller? og uansett, en kan jo dø av hjerteinfarkt uansett mat vel? også står det jo i boka at fett er ikke farlig, men fett med sukker er farlig. Hva kan en si til sånne tvilere som bare MÅÅ fortelle om hvor farligdette kan være? (tilog med legen til venninna mi sa at dette er livsfarlig!! men kunne ikke si noe mer liksom..)

Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 19:01   #2
mamma87
Medlem

mamma87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: døde av hjerteinfarkt??

Atkins døde ikke av hjertesykdom nei

Gammel 22-03-11, 19:06   #3
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: døde av hjerteinfarkt??

Her er en kort forklaring på hva som skjedde da Atkins døde som følge av en ulykke.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 19:18   #4
Sjokoholiker
Medlem

Sjokoholiker sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Døde av hjerteinfarkt?

takK!!

Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 19:22   #5
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Sjokoholiker, her.

No har gubben også startet med ketolyse, og i går på jobben fikk han høre at dette må han være forsiktig med, og at han som "fann opp" dette døde av hjerteinfarkt?!? er det noe i det eller? og uansett, en kan jo dø av hjerteinfarkt uansett mat vel? også står det jo i boka at fett er ikke farlig, men fett med sukker er farlig. Hva kan en si til sånne tvilere som bare MÅÅ fortelle om hvor farligdette kan være? (tilog med legen til venninna mi sa at dette er livsfarlig!! men kunne ikke si noe mer liksom..)

Kanskje kan det også berolige deg å lese bloggen til Espen Rostrup?:

http://espenrostrup.com/

Han blogger om lavkarbo og er blant annet Lege ved Hjerteavdelingen, Haukeland Universitetssykehus.
Akkurat nå leder han en lavkarbostudie.

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 18:03   #6
Ashley
Medlem

Ashley sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Ashley er ny på veien

Takk for slik info, greit å vite. så ironisk da. typen min fortalte meg at han leste en plass om en ung jente som falt i koma av ketolyseaktig LCHF diett huff. vet ikke om man skal tro på alt.

jeg har gått over til south beachen. mer karber fikk fart på min vektnedgang.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 18:04   #7
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Takk for slik info, greit å vite. så ironisk da. typen min fortalte meg at han leste en plass om en ung jente som falt i koma av ketolyseaktig LCHF diett huff. vet ikke om man skal tro på alt.

jeg har gått over til south beachen. mer karber fikk fart på min vektnedgang.

Man skal absolutt ikke tro på alt, man skal be om dokumentasjon.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 18:09   #8
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Sjokoholiker, her.

Som om det ikke er noen på "vanlig" mat som får hjerteinfarkt liksom...

Men som de andre sier - Atkins døde ikke av hjerteproblemer nei.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 19:06   #9
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Du/dere trenger ikke kalle det hverken ditt- eller datt-dietten, det har jeg slutta med for lenge siden, gadd ikke diskutere med alle idiotiske forståsegpåere...

Jeg sier bare at jeg har gått over til å spise ren mat uten sukker, og at jeg spiser kjøtt, fisk, grønnsaker, egg og meieriprodukter. INGEN tullinger får seg til å hevde i fullt alvor at dette er usunt og at man kan dø av det Det meste handler om hvordan man vinkler det.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjerteinfarkt kamp Fysisk og mental helse 2 22-02-11 02:03
Hjerteinfarkt på Ketolyse?! karikins Ketolysekuren 21 21-08-10 04:09
– «Fett-diett» kan gi hjerteinfarkt Krizzi Nyheter / media 28 25-05-10 11:07
Atkins døde ikke av hjerteinfarkt Dag Viljen Poleszynski Atkins kosthold 42 02-05-10 17:52
Lavkarbo og hjerteinfarkt Janevel Fysisk og mental helse 6 17-03-10 21:36

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.