Nybegynner trenger ekspertise!
Hei! Jeg har så smått begynt å spise lavkarbo. Er ikke overvektig, men har tro på ulike helsefordeler ved dette kostholdet. Er 164 cm høy og 58-ish kg.
Jeg har likevel et mål om å gå ned noen kg i vekt. Jeg trener 2-3 ganger, og har i det siste lagt større vekt på styrke. Vil gå ned i fett og opp i muskler!
Jeg har registrert meg på diett.no, og gjør et lite overslag der (jeg veier ikke alt jeg spiser). Kan gi et eksempel på hva jeg har spist i dag.
Frokost: eggerøre av 2 egg, en halv avocado, en klatt majones og kaffe med en skvett fløte
Lunsj: ca 150 g svinekjøtt, en tomat, noen skiver paprika, litt agurk og en en god dose fetaost
Middag: ca 200 g fiskekaker, en tomat, paprika, agurk og fetaost (alt er stekt i meieismør)
Snacks/kvelds: kaffe med kremfløte, 2 stk(!!) atkins melkesjokolade. En dæsj pisket kremfløte med en halv håndfull valnøtter.Noen skiver morrpølse. Te med kremfløte
Når jeg regnet sammen fikk jeg 2259 kalorier, hvorav 180 g fett, 33.3 g karbo og 106 g protein.
Må jeg ligge på på et lavere antall kalorier for å gå ned i vekt? Ser dagsmenyen ellers grei ut?
Setter stor pris på synspunkter!
|