Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og tyrkisk yoghurt?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-01-12, 21:53   #1
MoaMoa
Medlem

MoaMoa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
MoaMoa er på en erverdig vei

Ketolyse og tyrkisk yoghurt?

Dere som er på ketolyse, spiser dere tyrkisk yogurt?

MoaMoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 21:58   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og tyrkisk yoghurt?

Nix

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 23:46   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Spiste litt i SMÅ mengder av og til. Lagde smoothie med et par spiseskjeer tyrkisk yoghurt, fløte, en skvett flytende søtstoff og frosne bær!

Gammel 26-01-12, 10:02   #4
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jeg klarer ikke noen annen frokost....

Gammel 26-01-12, 10:14   #5
LaLa77
Medlem

LaLa77 sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har også spist litt i små mengder innimellom.
Da snakker jeg om 1-2 ss med raita (lagd på tyrkisk yoghurt), så da er vel under 1 ss i reel mengde

LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 10:34   #6
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 66
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Jeg spiser også den eller gresk yoghurt til frokost med blanding av frø til frokost(Hexeber oppskrift)Hva er galt hvis vi spiser den

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 10:37   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Skal man følge Ketolyse ( som faktisk er spm. her) så er ikke yoghurt anbefalt på kuren.

Gammel 26-01-12, 10:42   #8
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Skal man følge Ketolyse ( som faktisk er spm. her) så er ikke yoghurt anbefalt på kuren.

Her er det snakk om en naturell yoghurt med kun 5 karber /100g. Hvorfor kan man ikke spise den på ketolyse?

Gammel 26-01-12, 10:48   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Her er det snakk om en naturell yoghurt med kun 5 karber /100g. Hvorfor kan man ikke spise den på ketolyse?

Har ikke boka her. Men iflg. reglene i boka skal man jo holde seg unna raske karber, sukker osv. Og det er melkesukker i yoghurt også.

Gammel 26-01-12, 11:06   #10
LaLa77
Medlem

LaLa77 sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Har ikke boka her. Men iflg. reglene i boka skal man jo holde seg unna raske karber, sukker osv. Og det er melkesukker i yoghurt også.

Du har helt rett her
Jeg spiste vel heller ikke små mengder av det før etter 4-5 mnd, og da hade jeg vel litt bedre oversiktover hva kroppen ville takle / være med på.

LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 11:06   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Opprinnelig lagt inn av LaLa77, her.

Du har helt rett her
Jeg spiste vel heller ikke små mengder av det før etter 4-5 mnd, og da hade jeg vel litt bedre oversiktover hva kroppen ville takle / være med på.

Gammel 26-01-12, 11:27   #12
Maijka
Juniormedlem

Medlem siden: May 2011
Maijka er på en erverdig vei

Hver dag

Maijka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 11:50   #13
Catwoman
Seniormedlem

Catwoman sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 53
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

50-50 tyrkisk yoghurt og cottage cheese. En skvett flöte, kanel og nötter/bär Har reddet meg fra sjokoladeskåla mange ganger..

Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 12:35   #14
svingstangdeluxe
Medlem

svingstangdeluxe sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Eg må tilstå at eg et litt, men ikkje kvar dag.. Ca 2ss m+ litt bringebær. Begynte før eg fekk boka :-( så oppdaga eg at det ikkje var lurt. Brukar det likevel sidan vekta går ned (kanskje kunne det gått raskare utan...) MEN no brukar eg det22kk kun etter veeeeldig harde treningsøkter og ikkje noko anna.
Det blir ca tre gonger 2ss pr veke.

svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 13:30   #15
svingstangdeluxe
Medlem

No har eg forsøkt å finlese litt i boka. Finn ikkje nokon stad at yoghurt er fy. Sjølv minka eg bruken når eg såg kor lite som skulle til før den "stjal" masse karber :-(. Men tar høyde for at eg tar feil....

Gammel 26-01-12, 15:28   #16
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Opprinnelig lagt inn av svingstangdeluxe, her.

No har eg forsøkt å finlese litt i boka. Finn ikkje nokon stad at yoghurt er fy. Sjølv minka eg bruken når eg såg kor lite som skulle til før den "stjal" masse karber :-(. Men tar høyde for at eg tar feil....

I min bok, side 96:

Sitat:
" Et eksempel på enkel tillemping: tzatsiki lages av yohurt, olivenolje, agurk og hvitløk. Yoghurt inneholder for mye karbohydrater. Lager du oppskriften med rømme eller creme fraishe i stedet for yoghurt, er retten akseptabel" Sitat slutt.

Gammel 26-01-12, 15:45   #17
svingstangdeluxe
Medlem

I mi bok også... har ikkje finlese godt nok. Men det står yoghurt på meieriprodukt lista lenger bak . Det står ikkje cottage cheese som eg ser mange et? Er den ok? Uff...ikkje alltid så lett dette.
Så lenge ein held "grensa" på 20 karber er ein ikkje noenlunde i mål då? Meiner å ha lest ein plass at hvis ein held seg til mat m mindre en 5 karber pr 100g så var ein godt på vei, men huskar ikkje ka for filosofi vedkommende hadde så det er kanskje ikkje relevant for ketosefolket

Gammel 26-01-12, 15:51   #18
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Opprinnelig lagt inn av svingstangdeluxe, her.

I mi bok også... har ikkje finlese godt nok. Men det står yoghurt på meieriprodukt lista lenger bak . Det står ikkje cottage cheese som eg ser mange et? Er den ok? Uff...ikkje alltid så lett dette.
Så lenge ein held "grensa" på 20 karber er ein ikkje noenlunde i mål då? Meiner å ha lest ein plass at hvis ein held seg til mat m mindre en 5 karber pr 100g så var ein godt på vei, men huskar ikkje ka for filosofi vedkommende hadde så det er kanskje ikkje relevant for ketosefolket

Tabellen i boka er bare et utdrag fra den store matvaretabellen. Det er viktig å lese på allt man kjøper.
CC har 1,5 karber pr 100g, står det på boksen.

Mange har satt seg sin egen grense på max karboinnhold i matvarer, meg selv inkludert. Men man må jo også se på mengder og hva man bruker. Og type karber. Jeg unngår de karbene som kommer fra stivelse (mel f.eks.) fruktose, søte melkeprodukter og sukker. Jeg bruker fløte, cc og cf i matlaging. Men ikke hver dag

Gammel 26-01-12, 16:00   #19
svingstangdeluxe
Medlem

Sant nok..det var når eg las på "bøtta " (og vog rasjonen) eg skjønte at dette måtte bli lite og sjelden. Så eg et ca 60-80 g etter intervall/spinning-økter der eg har tatt meg alldeles ut.
Ein digresjonene: testa egg-dropp-suppa i dag (tilsett selleri, purre og kylling. Stussa litt over utsjånaden, men den var god og mettande!!
Diett.no er forresten mi hjelp. Sjekka både kcal, karber og protein. Det hender eg må endre plan

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt Imp Spørsmål om matvarer og oppskrifter 20 07-01-12 09:02
Tyrkisk yoghurt MarianneSB Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 15-08-11 22:06
Tyrkisk Yoghurt mam Spørsmål om matvarer og oppskrifter 14 19-11-10 16:51
Tyrkisk yoghurt! ned10kg:) Ketolysekuren 10 08-02-10 22:27
Tyrkisk yoghurt Camz Spørsmål og svar 26 27-05-09 23:57

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:22.