Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Sep 2012
![]() |
Trenger råd. Går opp i vekt!Hei. Jeg er ganske ny her, men har lest litt rundt her en stund. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lchf
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger råd. Går opp i vekt!Skjønner at du ikke liker tanken på å legge på deg og øke fettprosenten din. Men jeg kan ikke helt forstå at du mener du er overvektig med en bmi på 25. Vil heller si at det er sunt med en sånn bmi jeg |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#3 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Trenger råd. Går opp i vekt!Jeg sa ikke at jeg synes jeg er overvektig, men bmi på 25 betegnes som overvektig. Fettprosenten er også en del over det som er anbefalt. Poenget er at jeg ikke føler meg spesielt bra med meg selv. Har tidligere hatt bmi på 30, og da var jeg veldig overvektig. Selvfølgelig skal man ikke stole for mye på bmi, men når både bmi, fettprosent og midjemål kryper over det som er anbefalt, vil jeg si at noe må gjøres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger råd. Går opp i vekt!Jeg ser det er ca 4 måneder siden du la om. Har oppgangen stoppet nå? Jeg kan tenke meg at kroppen din er redd for en ny omgang med sult og derfor vil spare. Som tidligere anorektiker vil du nok ha gitt stoffskiftet kraftige hungersnødssignaler og disse kan det nok være vanskelig å snu om på raskt.
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 62
![]() |
Sv: Trenger råd. Går opp i vekt!Hallo LiseLCHF! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger råd. Går opp i vekt!Heisan |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg)
![]() |
![]() |
#7 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Trenger råd. Går opp i vekt!Smgj: Takk for tips! Skal prøve å komme i gang med litt tung styrketrening. Vektoppgangen har sakket litt ned, men ikke stoppet helt opp. Har også begynt å kutte ut melkeprodukter, men spiser litt ost og smør. Spiser en del fisk, spesielt laks, og tar omega 3 kapsler. Tar også multivitaminer så ofte som jeg husker det (tre-fire dager i uken). Ser at de ikke inneholder jod og heller ikke så mye sink. Burde jeg ta ekstra tilskudd av det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger råd. Går opp i vekt!Har du brukt målebånd? Kan være lurt |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Sv: Trenger råd. Går opp i vekt!
Vel... er ikke så glad i isolerte tilskudd av jod/sink uten at det er tydelige signal på mangler. Bedre å spise mat som inntholder sånt i steg selv.
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger råd. Går opp i vekt!Apparater som måler fettprosenten er ikke nøyaktige så jeg ville ikke tatt det de viste så seriøst. At du føler deg dårlig/slapp på lavkarbo skyldes nok kroppens omstilling til å primært forbrenne fett. Jeg var selv slapp i 7 uker da jeg begynte med lavkarbo før jeg ble normal. Kanskje det vil hjelpe deg å ta kosttilskudd som påvirker stoffskifte m.m? Som magnesium, kalsium, jod, alle vitaminene og jern. Slapphet kan jo skyldes blodmangel også pga for lite av noen av disse stoffer: b12, jern og folinsyre (en b-vit.)
![]() |
![]() |
#11 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Trenger råd. Går opp i vekt!Senorita: Har ikke brukt målebånd på en stund, men jeg har vokst ut av buksene og kjolene som jeg kjøpte som belønning til meg selv da jeg hadde gått ned i vekt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Sv: Trenger råd. Går opp i vekt!Jeg tror på ekspertene som sier at ingenting slår frivekter. Uten at jeg kjenner til slyngetrening så er mitt inntrykk at den kan være bra for å trene kjernemuskulatur? I så fall så bør du bevege deg videre til frivektene når du er stabil i kjernen. Hypha og Gamlebyen har mer kontroll på styrketreningen enn meg. Jeg vet jeg burde, men syne cardio er mer morsomt...
![]() |
![]() |
#13 |
Gjest
|
Sv: Trenger råd. Går opp i vekt!Hei LiseLCHF. Ble oppfordret av en annen bruker å komme med noen tips. |
![]() |
![]() |
#14 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Trenger råd. Går opp i vekt!Tusen takk for langt og informativt svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Går ikke ned i vekt - trenger motivasjon til å fortsette | kremfløte | Atkins kosthold | 8 | 07-04-12 15:51 |
Trenger noen å gå ned i vekt sammen med | aniaan | Generell diskusjon | 7 | 27-09-10 20:51 |
Ketose ned i vekt (vekta står bom stille, trenger hjelp!) | pila | Spørsmål og svar | 12 | 03-12-09 20:43 |
Trenger råd vedr. vekt, trening og lavkarbo | Sandy | Lavkarbo generelt | 4 | 08-05-09 08:15 |
Går ikke ned i vekt, trenger råd | Mariette | Ketolysekuren | 7 | 21-12-07 12:34 |