Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Skal egentlig rapsolje smake fjøs?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-08-05, 16:01   #1
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

For det gjør den jeg nettopp kjøpte, nemlig. Kan jo ikke bruke den til NOE. Den er kaldpresset, men kostet under 50 kr (de hadde ikke andre sorter der jeg var).

Gammel 15-08-05, 16:57   #2
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Jeg har kjøpt to forskjellige, fedon's og en annen gul flaske.. den gule flaska smakte høgg!Jeg har aldri kjent smaken på rapsolje med fedon's, men på denne smakte ALT æsj-æsj.. så den står fortsatt i skapet, jeg kjøpte fedons istedet, tenkte jeg kanskje kunne bruke den andre til steking..

Gammel 15-08-05, 17:11   #3
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Det kommer an på hvem som har produsert den og hvor rapsen er høstet. Jeg har slått meg til ro med Fedon sin. Den er jeg veldig fornøyd med! (er den direkte vemmelig kan den være gammel/produskjonsfeil. Det har vi opplevd en gang.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-08-05, 17:55   #4
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

En rapsolje som smaker nydelig..

.. er Odelia rapsolje med sitron - bruker den på salater, i frokostpannekaker, smoothies osv! Jeg har også vært borti rapsolje som har smakt pyton, men denne er i alle fall kjempegod - er norsk og kaldpresset !

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 15-08-05, 19:08   #5
Mum 4 2
Seniormedlem

Mum 4 2 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 54
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Jeg har prøvd Odelia rapsolje (uten sitron vel og merke) og den var god. Har brukt den i smoothie og lagd majones av den. Godt. Storepoden på 2 år kunne spist opp all majonesen med en gang han.

Men sist jeg kjøpte var de tom, og kjøpte da coop rapsolje. Lagde majones, og fysj den var jo ikke spiselig jo.

Så kvaliteten kan være veldig forskjellig.

Gammel 15-08-05, 19:51   #6
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Okei da skal jeg prøve Fedon eller Odelia sin.
Denne smakte rett og slett akkurat slik som FJØS lukter.

Gammel 15-08-05, 19:59   #7
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

hørtes ikke noe serlig ut nei Iset... min rapsolje er av merket zeta... ikke no galt med smaken på den i allefall... Du kan jo ta den med til butikken og bytte den, for det skal ikke smake vondt av meten man kjøper...

Gammel 15-08-05, 22:22   #8
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

jeg har kjøpt min på Meny - kaldpresset Rapsolje, og jeg synes den er veldig god jeg !
Mere smak enn olivenolje. Men det er jo en smaksak når det gjelder oljer også, jeg liker at de har litt smak, men "fjøs" det hørtes ikke godt ut

Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-05, 22:58   #9
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg måtte liksom bare innom for å skryte av den fengende overskriften:

Knallbra Iset!

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-08-05, 23:20   #10
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lise

Jeg måtte liksom bare innom for å skryte av den fengende overskriften:

Skal egentlig rapsolje smake fjøs? Knallbra Iset!

Hehe den beskriver det egentlig helt perfekt.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.