Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Analoge oster.http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1429535.ece
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Sv: Analoge oster.Palmeolje i seg sjøl er OK den, den inneholder mye mettet, varmestabilt fett. Den er helt grei å bruke til bl.a frityrsteking fordi den tåler høy varme uten å bli ødelagt. Og den er OK tilsatt i produkter med lang holdarhet. Det er mettet fett ja, men IKKE transfett - for de som har skjønt forskjellen ! Det er ikke alt mettet fett som er skadelig - det er det bare transfettet som er.
![]() |
![]() |
#3 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Sv: Analoge oster.Det blir litt feil når de skriver vegetabilsk fett=palmeolje. Når de skriver vegetabilsk fett i næringsinnhold er det som regel varmpresset transfett av andre typer oljer/restprodukter etc. Er litt i tvil om det de skriver i utgangspunktet er riktig. Det sår ikke noe om palmeolje på pakka nemlig (leste sist jeg var i butikken), men jeg fant kanskje ikke rett merke.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Sv: Analoge oster.Hei |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Sv: Analoge oster.Jeg som alltid har trodd palmeolje var skikkelig skadelig. Da lærte jeg noe nytt idag og.
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Sv: Analoge oster.Dette er kanskje litt utenfor tema, men det at vi må kjøpe ferdig revet ost viser bare hvor bortskjemte vi er her i landet. Vi i I-land bruker uendelig mye mer energi enn folk i U-land, og det vil ikke være nok til alle etter hvert. Egentlig er det ikke det i dag heller, om alle skulle ha levd som oss. Likevel er vi frekke nok til å bruke opp dyrebar energi på å raspe osten for oss. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Sv: Analoge oster.Jeg kjøper aldri revet ost, men så lenge folk gjør det, og så lenge de faktisk bruker denne osten på restauranter osv (der vi også av og til muligens kjøper maten vår) så er det jo big deal. Enig med deg i at det er tullete å kjøpe revet ost, hakket skinke, skivet sopp osv. Folk blir jo bare latere og latere.
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
Sv: Analoge oster.Det har hent at jeg har kjøpt ferdigrevet ost, og det har forsåvidt ikke så mye med latskap å gjøre, men med mengden. Jeg spiser veldig lite ost, og om jeg kjøper en "klump" så blir den aldri spist opp, og ligger bare å mugler i kjøleskapet.... men har jeg en vanlig ost så er jeg faktisk lat nok til å bruke stavmixeren å raspe osten med da... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fedon
![]() |
![]() |
#9 |
Gjest
|
Sv: Analoge oster.Riv osten og frys den ned. Fungerer utmerket. |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
Sv: Analoge oster.
og hvorfor har jeg ikke tenkt på det? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fedon
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Å bli vant med tanken på fett! | ElinGH | Atkins kosthold | 9 | 21-11-04 21:37 |