Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kvotering av karbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-11, 10:07   #1
hoppeballen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 36
Innlegg: 41
hoppeballen er på en erverdig vei

Kvotering av karbo

Heisann alle sammen!

Jeg lurte på noe: Har det mye å si om jeg får i meg mesteparten av daglige karbo i ett måltid?

Jeg ligger på ca 50 karbo per dag og har økt på med proteiner en del (er normalvektig, men vil ta av 5 kg. Jeg trener i tillegg mye), men jeg får i meg ca 35 karbo til frokost.
Jeg er veldig glad i havregrynsgrøt m/proteinpulver til frokost og det er her jeg får i meg disse karboene. Så får jeg i meg de resterende 15 grammene via salater og grønnsaker til middag.

Hvis noen har en formening om dette så skrik ut

__________________


hoppeballen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo og periodisk faste: 40 - 70 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 10:12   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kvotering av karbo

Det har å si for insulinutskillelsen.
Men om du trener etter frokost vil det ha mindre å si.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 10:15   #3
hoppeballen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 36
Innlegg: 41
hoppeballen er på en erverdig vei

Sv: Kvotering av karbo

Ja.. det glemte jeg å si. Jeg pleier som oftest å trene ca 1 time etter frokost

__________________


hoppeballen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo og periodisk faste: 40 - 70 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 10:55   #4
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Kvotering av karbo

Er nok ikke noe krise så lenge det er i forbindelse med en god treningsøkt. Folk reagerer jo forskjellig, så du må nesten bare se det an, om du er fornøyd med vektnedgangen osv. Ikke alle som greier å trene skikkelig uten å få i seg en grei slump karbo først heller. Hadde iallefall vært mer risky med et sånt måltid til kvelds etter en dag med høyfett og stillesitting (sier hun som har gått opp 1 kilo denne uka pga nettopp det ).

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 11:09   #5
hoppeballen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 36
Innlegg: 41
hoppeballen er på en erverdig vei

Sv: Kvotering av karbo

Shailene: Vektnedgang er ikke noe å skryte av for tia.. Har hatt problemer med å finne den riktige retningen for meg da jeg ikke har så mye å ta av.. Ketolyse resulterte i stillestående vekt i 3 mnd, atkins induksjon resulterte i 2 kg opp, øke på med kcal resulterte i videre vektøking. Så nå er det høyere karbo, mer protein og moderat mindre fett. Ligger også lavere på kcal.
Så nå er det vel 50-60% fett, 30-35% protein og 10-15% karbo og 1400-1500 kcal.

Føler meg helt fin etter det måltidet (40 g store havregryn + 25 g protein og 10 g smør), bare forferdelig mett!!

__________________


hoppeballen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo og periodisk faste: 40 - 70 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 11:34   #6
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Kvotering av karbo

Opprinnelig lagt inn av hoppeballen, her.

Shailene: Vektnedgang er ikke noe å skryte av for tia.. Har hatt problemer med å finne den riktige retningen for meg da jeg ikke har så mye å ta av.. Ketolyse resulterte i stillestående vekt i 3 mnd, atkins induksjon resulterte i 2 kg opp, øke på med kcal resulterte i videre vektøking. Så nå er det høyere karbo, mer protein og moderat mindre fett. Ligger også lavere på kcal.
Så nå er det vel 50-60% fett, 30-35% protein og 10-15% karbo og 1400-1500 kcal.

Føler meg helt fin etter det måltidet (40 g store havregryn + 25 g protein og 10 g smør), bare forferdelig mett!!

Ser ut til at "moderasjon" er et viktig stikkord hvis man er normalvektig i utgangspunktet.. Så syns ikke den planen din ser så alt for gal ut. Men ville nok vurdert å bytte ut havregryna med noe annet hvis vekta fortsatt står stille, og prøvd å få en bedre fordeling av karbohydratene.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 13:09   #7
hoppeballen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 36
Innlegg: 41
hoppeballen er på en erverdig vei

Sv: Kvotering av karbo

Ja, var jo så mye lettere med lavkarbo da jeg var rundtom 80 kg.. Kiloene "rant" jo nesten av... Menmen.. litt får jeg tåle for å nå målet mitt
Tenkte å kutte ned til 30 gram havregryn i stedenfor.. Det vil ta det ned til 25 gram karbo.. Halve karbokvoten min. Satser på at det holder. Hvis ikke så får jeg revurdere senere.
Har jo ikke noe hastverk med disse kiloene.. Vil nå målet mitt innen juli 2012

__________________


hoppeballen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo og periodisk faste: 40 - 70 karber om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mye karbo! malinos Spørsmål og svar 1 31-12-10 00:34
Regnes ikke all karbo som karbo?? Fofa Generell ernæringsdebatt 5 07-07-10 19:06
øl og karbo! solamito Spørsmål og svar 2 01-05-10 21:06
Net karbo? Babyblue Ketolysekuren 7 16-10-09 09:17
For mye karbo kiril Lavkarbo generelt 22 05-12-08 12:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no