Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvor lenge varer solkrem?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-06-09, 20:30   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Hvor lenge varer solkrem?

Jeg vet at man generelt skal smøre seg hver gang man tar en dukkert, men når man bare ligger og slenger i parken f.eks, varer solkremen hele dagen? Står ingenting på flaska jeg kjøpte.
Nå har jeg rukket å bli littegrann brent i år, så vidt, i pinsehelga, men smørte på aloe vera i tjukke lag et par dager, og det har gått over til å bli brunt. Jeg har kjøpt faktor 10 med full UV. Holder det?
Jeg har i grunn aldri befattet meg særlig med solkrem i og med at jeg aldri har vært en soltilbeder, men har begynt å sette pris på å døse i sola og det spiller ingen rolle for meg om jeg får farge eller ikke, og min porselenshud aldri blir mer enn lys gyllen. Ikke rød heldigvis

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 20:51   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor lenge varer solkrem?

Hei,
Fant denne:

Solkremtips

  • Bruk solkrem med fotostabilt solfilter som beskytter mot både UVA- og UVB-stråler.
  • Bruk rikelig med solkrem - en håndfull til en voksen kropp. Gjenta hver 2.-3. time og etter hver bading.
  • Unngå sola når den er på sitt sterkeste mellom klokka 12 og 15.
  • Husk å smøre deg før du går ut, selv om du ikke skal sole deg.
  • Bruk gjerne en dagkrem med faktor året rundt. http://www.dinside.no/777035/folk-faar-faktorsjokk
Her er en annen artikkel: Slik unngår du smøretabbene.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 21:56   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge varer solkrem?

Takker! Men å unngå sola mellom 12 og 15 ække lett når man er arbeidsledig

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 02:17   #4
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor lenge varer solkrem?

Jammen det er jo ikke et solkremtips, så det kan du glatt overse Bare smør deg godt, og sett deg litt i skyggen av og til. Ha med noe som du kan bruke for å dekke til områder som er litt brente.
Jeg blir fort solbrent, men elsker å ligge i sola Mitt triks er å dusje i kaldt vann når det kjennes ut som at huden har fått nok. Og jeg dusjer alltid i kaldt vann med en gang jeg er ferdig med soltilbedinga. Dessuten snur jeg meg hver halvtime sånn at huden får hvile litt innimellom

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 03:57   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge varer solkrem?

Ja, nå er det ikke direkte soltilbeding jeg bedriver da . Bare liker å ligge i sola, ærlig talt kvitter det for meg om jeg får farge eller ikke. Kjenner det er godt for sjela med masse sollys, liksom!
Morsomt nok. Jeg har blitt solbrent to ganger i hele mitt liv, og den første gangen var det skikkelig. Tredjegradsforbrenning på Roskilde i 99! Da hadde jeg holdt meg unna sola siden tidlige tenår, og sovna i den brutale danske sola, og fikk kjøttkakehud i utringninga i nakken, har fortsatt masse "fregner" der som aldri går bort. . Andre gang var nå, og det var bare så vidt. Det ligger ikke til min familie å bli solbrent, tror jeg. Kan aldri huske vi fikk annet enn litt Nivea-krem på nesa fra en blå blikkboks da jeg vokste opp. Men synes uansett det er greit å smøre seg, for hudens og helsas skyld.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hyppig nevnte varer på forum - hvor får jeg tak i dem? Cookies Lavkarbo generelt 2 07-05-09 07:37
Hvor får man kjøpt Heistad sine varer? trudern Kake/dessert og snacks 11 18-03-09 21:56
Ut av ketose, men dårlig ånde som varer og varer og varer ... Clarissa Ketolysekuren 7 14-03-08 23:16
Hvor lenge? stinasol Spørsmål og svar 20 25-02-07 00:47
Hvor ofte kan man spise litt høy gi varer? Helene Dr Lindbergs 8 19-08-06 09:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no