Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Bruk av matdagbok når det gjelder %?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-04-11, 01:10   #1
Sjarmtroll
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 3
Sjarmtroll er på en erverdig vei

Bruk av matdagbok når det gjelder %?

Heisann hoppsann!

Har gått rundt i noen uker og vurdert ketose og lav karbo, og etter veldig mye lesing har jeg bestemt at dette kunne godt passet meg! Spiser egentlig ikke så mye til brød, pasta og ris, er vel sjokoladen som tar knekken på meg!

Også blir man jo så imponert av alle de flotte før og etter bildene som er her!

Har gjort godt med handlig av råvarer! Egg, smør, creme fraiche, kylling fillet, kjøttkake og kylling deig (Som jeg skal lage kjøttkaker av med hvitløk!), brokkoli, blomkål og litt salat.

Men må innrømme jeg blir fort forvirret på mengden karb i maten. Jeg har en medlemskap på vektklubb.no, og lurer på om jeg kan bruke den mat dagboka som er tilgjengelig der? Jeg prøvde å sette opp en mat plan og kom til 8% karb og 71% fett. Men trur fettet blir litt for lite.

Mitt spørsmål er om det er en enkel måte å vite slikt, eller om man stole på slike tabeller der det står %.

Vet jeg må ligge under 15g karb for å komme i ketose, men jeg aner ikke helt hvordan jeg skal vite slikt!

Beklager om dette har blitt spurt før!

\o/

Sjarmtroll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hiver meg på Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 01:17   #2
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Bruk av mat dagbok når det gjelder %?

Jeg vet ikke hvordan matdagboken til vektklubben fungerer, men på diett.no får du oppgitt både i gram og prosent, så da er det bare å veie maten, plotte den inn, og se hvor mye det blir. Det er riktignok endel matvarer de ikke har (da kan man legge den inn selv), eller som kanskje varierer litt fra det produktet du bruker, men du vil i hvert fall få en viss oversikt over tid

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 11:32   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bruk av matdagbok når det gjelder %?

Du må ikke ligge under 15 gram karber for å komme i ketose. Det er bare det nivået Ketolysekuren fordrer for kvinner. Jevnt de fleste kommer i målbar ketose på et inntak på under 30-50 gr, og man har ketoner i omløp på et inntak på hundre eller mer også, men da kommer det ikke noe ketonoverskudd i urinen sånn at man får utslag på sticks, og man brenner glukose i tillegg. Altså blandingsforbrenning, og ikke ren fettforbrenning.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 18:54   #4
Sjarmtroll
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 3
Sjarmtroll er på en erverdig vei

Sv: Bruk av matdagbok når det gjelder %?

Takk for svar!

Har nå lært meg frem med dagboka på diett.no og kom frem til:

75 % Fett
22 % Protein
3% Karbo

Blir omtrent 168 g med fett. Håper det blir nok, men skjønner kropper er forskjellig så må prøve litt frem. Er veldig uvandt å spise så mye fett. Blir så utrolig mett og tenker "Jammen dette kommer jeg til å legge på meg av!"

Sjarmtroll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hiver meg på Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 00:22   #5
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bruk av matdagbok når det gjelder %?

ja det er ikke lett dette. Tok litt tid før "fett legger jeg på meg av" tanken forsvant.

Jeg bruker også diett.no og føler jeg ligger sånn noen lunne greit i prosenter. Men hvor mye kroppen min skal ha i gram av de ulike tingene aner jeg ikke. Synes det blir vanskelig og teknisk.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Best når det gjelder Pocahontas Ketolysekuren 6 21-04-09 14:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no