Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Golf

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-08, 01:19   #1
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.132
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Golf

.......................


Sist redigert av Cho : 28-03-12 kl 00:38.
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 02:53   #2
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Golf

Siden en golfrunde er omtrent som en mils gåtur med sekk (om man bærer utstyret) blir man i god vandreform av golf. I tillegg får man styrket rygg/mage/hofter.

Jeg spiller golf og har aldri vært så mye ute i sommerhalvåret som etter at jeg begynte med det. Bra i seg selv det.

Og så lærer man å takle nervøsitet, prestasjon under press, sinne og skuffelse, glede over egen og andres resultat, og fortsatt ha det hyggelig og gjøre det hyggelig for de man spiller sammen med. Meget karakterdannende.

Trener opp konsentrasjonen.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 09:42   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Golf

Jeg spiller golf, og merker stor forskjell på periodene jeg spiller og de jeg ikke spiller. Jeg har dårlig rygg (prolaps) og å bære bag´en ble for tungt (helsett). Nå bruker jeg tralle, men tror ikke det utgjør den største forkjellen.

I sesongen når jeg spiller merker jeg at jeg har bedre kondis, mer muskeløse legger og lår fordi jeg går mye. Er mer avslappet og ikke minst: Veier 2-3 kilo mindre i sesongen enn utenfor. Uten å endre på mat etc. I tillegg til de andre tingene energibunten nevner.

På grunn av ombygging/oppgradering av banen jeg spiller på. OG i tillegg mye jobbing i vår/sommer/høst, ble det lite golf denne sesongen. Faktik ikke en eneste runde. Men nå har jeg skifta jobb og har mye mer overskudd. Nå venter jeg bare på at banen skal åpne for vanlig spill igjen.

Mitt mål denne sesongen er å få ned handicapet. Ligger dessverre på 36 enda. Etter 3-4 år som grøntkort spiller fikk jeg endelig hvitt kort i forfjor.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 11:14   #4
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Golf

Hei.
I fjor sommer begynte jeg på grøntkort kurs men rakk ikke øve nok til å ta prøven (men skal ta den neste sommer)

Merket godt at det "tar på" å spille golf. Merket det veldig godt på musklene i magen og ryggen. Hadde jo ikke magemuskler igjen etter forrige fødsel

Gikk en del runder på korthullsbanen her, med en del bakker og ja.... ordentlig trening det der. Alltid sliten når jeg kom hjem og det var deilig.

Dessuten var det faktisk mye mer morro enn jeg trodde å spille golf... ble overtalt av svigemor å prøve

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no